A Kanadai Versenyhivatal májusban kezdte meg a keresőóriás vizsgálatát ám úgy tűnik, nem túl elégedettek az eredménnyel.
A Kanadai Szövetségi Bíróságra benyújtott iratok a keresési eredmények manipulálásával és saját termékeik előbbre helyezésével vádolják a céget, továbbá saját hirdetési platformján, az AdWordsön akadályozza a más hirdetésekből befolyó összegeket.
A Kanadai Szövetségi Bíróságra benyújtott iratok a keresési eredmények manipulálásával és saját termékeik előbbre helyezésével vádolják a céget, továbbá saját hirdetési platformján, az AdWordsön akadályozza a más hirdetésekből befolyó összegeket.
Ha kiderül, hogy a Google valóban versenyellenes tevékenységben vesz részt, az sérti a kanadai törvényeket, ennek értelmében pedig potenciálisan súlyos következményekkel jár a keresőóriásra nézve.
Januárban az USA Kereskedelmi Szövetsége is eljárást indított a Google ellen hasonló vádakkal, ám akkor kisebb változtatások elegendőnek bizonyultak ahhoz, hogy megfeleljenek a szabályoknak, a mostani fejlemények alapján azonban úgy tűnik, a Kanadai Szövetségi Bíróság még így sem elégedett.