Sok szó esett már a Kickstarterről, és az azon található projektekről, és említés szinten a Balrum című, azóta sikeresen zárult Kickstarter projektről is, ám most egy újabb honi fejlesztőcsapat is szerencsét próbál Aterra című, igazán egyedi 3D platformerükkel.
A játék bemutatására talán az a legcélravezetőbb módszer, ha egyenesen a készítők szavait idézem, így a továbbiakban az övék a staféta.
Az Aterra egy First Person nézetű fantasy platformjáték, melyet fejezetekre bontva fejlesztünk.
A történet kezdetekor a főszereplő - tolvaj - karakter a Levegő Őselemi Síkjára kerül, ahol minden súlytalanságban lebeg, és bárki képes az akaratával meghatározni a saját magára és környezetére ható gravitációt.
A játék bemutatására talán az a legcélravezetőbb módszer, ha egyenesen a készítők szavait idézem, így a továbbiakban az övék a staféta.
Az Aterra egy First Person nézetű fantasy platformjáték, melyet fejezetekre bontva fejlesztünk.
A történet kezdetekor a főszereplő - tolvaj - karakter a Levegő Őselemi Síkjára kerül, ahol minden súlytalanságban lebeg, és bárki képes az akaratával meghatározni a saját magára és környezetére ható gravitációt.
Ez a játékmechanikai elem, és a különleges helyszín az, amire a játékmenetet építjük. A feladat a platform játékokra (pl Portal) jellemző logikai-ügyességi akadályok leküzdése. Az első epizódban a karakter célja, hogy meglelje a kiutat egy számára átláthatatlan logikájú, idegen építményből. Minden pályarész (szoba) más-más tulajdonságokkal rendelkezik, különböző anyagokból épül fel, és struktúrája, látványvilága is igazodik a súlytalan tér által megkövetelt különleges szabályokhoz.
Az első fejezet egyben tutorial is, bemutatjuk a játékosnak, hogyan képes közlekedni a térben a rá ható gravitáció irányának megváltoztatásával, illetve egy a külvilágtól elzárt területen gyakorolhatja újonnan megszerzett képességeit. Az epizód végén a karakter elhagyja ezt a helyszínt és felfedezi a környező világot. A második epizódtól kaland és szerepjáték elemekkel fogjuk bővíteni a játékot.
Szeretnénk elérni, hogy a játékos minél könnyebben beleélhesse magát a karakter bőrébe, ezért próbálunk minél kevesebb életidegen megoldást alkalmazni (HUD, respawn). A kalandjátékokhoz hasonlóan nem tud meghalni a karakter. Nagy szerepe van a karakter monológjainak is, sokat beszél, narrálva az eseményeket, leírva környezetét.
A játék magyar és angol nyelvű. Az első fejezetet játékidejét két óra hosszúságúra terveztük meg, benne nyolc-tíz, részleteiben mélyen kidolgozott helyszínnel. A történet hátterét és a játék világát a Thief: The Dark Project, A Káosz Szíve, Planescape: Torment, Titán és hasonló művek inspirálták.
Az első fejezet ingyenesen letölthető és játszható lesz PC platformon.
Akinek felkeltette érdeklődését a projekt, bővebb infót talál a jatekfejlesztes.hu oldalon az alábbi linken: http://jatekfejlesztes.hu/gp.php?id=53cff728a914272
Illetve természetesen a Kickstarter oldalon is, itt: http://kck.st/15y87qN
Szorítsunk a srácokért, bízom benn, hogy egy újabb, sikeres és egészen egyedi magyar fejlesztésű játékkal lehetünk gazdagabbak.