A Trello megismerése

2014. január 31.
3.7481
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Figyelem! Ez a hír a régi androgeek rendszerből lett átmentve, ezért képek és szövegformázások hiányozhatnak belőle!
androgeek techmag profilja, adatai
androgeek techmag
Trello_party

A ?szerkesztőségünkben? az egész stáb maradéktalanul egyetért abba, hogy valamilyen formában minden embernek szüksége van (illetve csak lenne, mert sokan nem használnak) egy olyan programra/ alkalmazásra amik az időbeosztásukat segítik.

De nem olyan formában mint ahogyan azt először gondolnánk. Ez nem arra hivatott hogy emlékeztessen minket valamiről (bár arra is lehet használni). Ez egy úgynevezett, projectmanager alkalmazás. Amit számtalan metodikával használhatunk, de a legfőbb tulajdonsága, hogy egy olyan felületet teremtsen, amin áttekinthetően látszanak az adott feladatok (vagy bármi) és ezt adott emberekkel akár együtt szerkeszthessük is. Ezt alapvetően fejlesztési területeken alkalmazzák, mert ezzel nyomon követhető egy nagyobb project összes aspektusa. Lehet látni hogy ki, mikor és mit csinálnak és az adott folyamattal hogyan haladnak.

Az alaptézis az hogy úgynevezett Organization -t (szervezetet) hozunk létre. Ez lesz a ?halmazunk? külső köre.

Trello - Orgok


Ezen belül létrehozunk Board -okat. Amik az építőkövei az Organization-öknek. Itt sorolhatjuk fel (például) a különböző egységeket, amiknek a munkáját akarjuk követni. (A képen egyetlen Board van, aminek a neve jelen esetben Welcome Board. Ezen belül egyébként illusztrálva vannak a funkciók, és az hogy mit hogyan tudunk csinálni) A Boardokon belül, List -eket csinálhatunk.

Alapvetően három darab lesz gyárilag:



  1. To Do

  2. Doing

  3. Done


Alapvető struktúrát követve ezt a 3 használjunk, miszerint a To Do List-re kerülnek azok a dolgok amiket meg kell csinálni, a Doing -ra amik éppen folyamatban vannak és a Done -ra amiket befejeztünk. Ezekre a List-ekre Card -okat tehetünk, amik a konkrét feladatot/részfeladatot jelentik.



Trello- Listek


A Card -okat rendesen elláthatjuk információval, hogy minden felvitt munkáról a lehető pontosabb, átfogóbb képet kapjunk.


Trello- Card


Írhatunk hozzá checklist-et, amit ahogy pipálunk ki úgy illusztrálja százalékosan mennyit van meg belőle. Csatolhatunk hozzá fájlokat a számítógépünkről vagy Dropbox-ból vagy Google Drive-ból. Állíthatunk be határidőt hogy ki el ne felejtsük. Fűzhetünk hozzá kommenteket, vagy bárki más is akinek van hozzáférési joga. Nem szeretném felsorolni az összes variánst, hogy még mit lehet kezdeni egy kártyával.

Miután neki látunk (a képeken szereplő témánál maradva) a mákosgubának, berakjuk a Doing List-re. Ha mondjuk erre a Board-ra rálátása van a párunknak akkor ő látja hogy a desszert már folyamatban. Ha kommenteljük vagy akár képekkel egészítjük ki a haladást, akkor ugye, még pontosabb képet kap arról hogy hogyan is állunk. Miután kész vagyunk, értelem szerűen megy a Done -ba, utána akár archiválhatjuk is (csak lesz még mákosguba valamikor ;) ) Természetesen van kereső is, úgyhogy elég csak rákeresni.


Megpróbáltam közérthetően és röviden elmondani hogy dióhéjban hogyan épül fel a Trello. Azonban ez egy nagyon egyszerű, ugyan akkor elég komplex alkalmazás.

Egyszerű, mert nagyon logikus a kezelése, elég innovatív és ugyan akkor komplex, mert egy Card-ból akár csinálhatunk Listet is. No nem ezért lesz bonyolult! Hanem össze-vissza lehet variálni a Cardokat, Listeket, Boardokat. Nagyon hosszú és összetett fejlesztéseket lehet ilyen programmal végig vezényelni, de ez azért igényel némi rutint. Nem csak a program használatát tekintően, hanem magát a projectmanagement-et is ismernie,tudnia kell.

Viszont használhatjuk akár az otthoni teendőink, munkahelyi dolgaink beosztására is. Van aki a személyi edzéstervét vezeti ilyen programmal, valaki a tanulásban/önképzésben találja hasznosnak.

 Egy biztos: nagyon hasznos!
nincs még hozzászólás