Miközben a világ legtöbb régiójában a Samsung elképesztő népszerűségnek örvend, és uralja a piacot, addig a The Verge beszámolója szerint Kínában egészen más a helyzet, az ázsiai országban ugyanis még mindig a hazait szereti a nép a leginkább.
A lap a Kantar Worldpanel piackutató legújabb statisztikáit idézve ugyanis arról számolt be, hogy a mögöttünk hagyott üzleti negyedévben eladott okostelefonok több mint 90 százalékát Kínában öt gyártó számlájára írhatjuk, ennek az ötösnek azonban a közelébe sem ért a Samsung, sőt a külföldiek közül csak az Apple jutott fel a listára.
Mellette azonban a Huawei, a Xiaomi, a Vivo és az Oppo uralják a mezőnyt, miközben a dél-koreai gyártó a negyedévben eladott okostelefonoknak csak alig 2 százalékáért felelt, de azért a hazai gyártók is gyakran bukdácsolnak.
A lap kiemelte ugyanis, hogy a statisztikák szerint az utolsó trimeszterben a kínai piacon hatalmas veszteségeket könyvelt el például a ZTE, a Lenovo és a Meizu is, akik közül főleg a Lenovo a nyugati világban igencsak sikeres.