A New York-i Egyetem ugyanis a napokban alaposabban is ránézett a Facebook nemrégiben nyilvánossá tett listájára, ami többek között azt is tartalmazta, hogy melyik politikai párt, ezáltal politikus költi el a legtöbb pénzt a közösségi oldalon reklámokra.
Az egyetem összesen 449 olyan hirdetőt talált a Facebook listáján, akik politikai célzattal vásároltak hirdetéseket, és mivel kötelező megadni a politikai irányultságot is, az intézmény munkatársainak nem volt nehéz megállapítaniuk, hogy Donald Trump és sleppje költi a legtöbbet arra, hogy a közösségi oldalon reklámozza magát és nézeteit.
Számszerűsítve ez azt jelenti, hogy idén május óta, tehát gyakorlatilag kicsivel több mint két hónap alatt Trump 274 ezer dollárt, tehát majdnem 75 millió forintnak megfelelő összeget költött el reklámokra a Facebookon, melyekkel több mint 37 millió emberhez jutottak el.