Colin Angle, a cég vezérigazgatója szerint bár ez ijesztőnek tűnhet, összességében azért van szükség rá, hogy még okosabbá tudják tenni környezetünket, méghozzá úgy, hogy a porszívó a takarítás során főként térképes adatokat gyűjt, és ezeket eladja olyan cégeknek, mint az Amazon, az Apple vagy az Alphabet, hogy ők testhez álló reklámokkal, ajánlatokkal és egyebekkel bombázhassanak minket, illetve bizonyos adatok alapján továbbfejleszthessék termékeiket.
A gyártó kiemelte, hogy a robot legfeljebb a lakás alaprajzát, a bútorok elhelyezését és a tulajdonosok takarítási szokásait figyeli, de például olyasmiket nem, hogy kik élnek ott, és mit csinálnak a lakásban az emberek, noha vélhetően nyilván ennek a felmérésére is képes lenne a kis takarítógép.
Bár a porszívóhoz egy külön applikáció tartozik, ahol az emberek maguk állíthatják be a megosztási engedélyeket, azonban a felhasználók között így is nagy port kavart az iRobot utólagos bejelentése, pláne annak fényében, hogy ők milyen szabadosan és természetesen kezelik azt, hogy bárkiről szinte bármi kiszivároghat egy egyszerű robotporszívó által.