A skandináv állam már a koronavírus-járvány alatt is viszonylag jól meg tudott birkózni a távoktatással, ám még számos tényezőt át kell alakítani ahhoz, hogy a digitális világ hasznossága az iskolapadban is megmutatkozzon. Pernilla Nilsson, a Svéd Kutatási Tanács neveléstudományi főtitkára és a Halmstadi Egyetem tudományos pedagógiai professzora pont a digitalizálásra szakosodva próbálja felgyorsítani a folyamatokat, amit már 2017-ben kigondoltak.
Az iskolarendszerekben a digitális tananyagokon át, a virtuális platformok használatával és a mesterséges intelligenciával is igyekeznek színesebbé és átláthatóbbá tenni a tudás elsajátítási folyamatait. Szerintük lassan világszinten tudatosítani kellene a gondolatot, hogy a virtuális valóság, a mesterséges intelligencia igenis hasznos lehet, akár a hagyományos tankörrel összemosva is. A digitális eszközökön túl azonban arról is meg kell megbizonyosodni, hogy ezeket aztán milyen célra is használják - jelentette ki a professzor.