A cég ugyanis elhatározta, hogy hamarosan, Pittsburghben már augusztusban forgalomba engedi az első olyan járműveket, amelyek azon túl, hogy sofőr nélkül közlekednek majd, automatikusan és véletlenszerűen képesek lesznek felvenni az utasokat is.
Az első ilyen autókat egyelőre még félautomata üzemmódban indítja el az Uber, ami azt jelenti, hogy egy sofőr is ül majd az autóban, de csak akkor nyúl a kormányhoz, illetve korrigálja a kocsi működését, ha szükség lesz rá, máskülönben csak az utasokkal kommunikál és egy társával együtt megfigyel, feljegyzéseket készít, hogy a háttérben álló összetett szoftver és megfigyelő rendszer tökéletesítésre kerülhessen.
Az Uber egyébiránt a Volvo segítségével valósítja meg tervét, az autógyártóval aláírt szerződés értelmében ugyanis a Volvo XC90-es városi terepjárók lesznek az elsők, amelyek először önműködőként munkába állhatnak.
A cég és az új technológia előtt természetesen még rengeteg akadály áll, ezáltal nem csak a rendszert kell tökéletesre fejleszteni - hiszen mégis emberi életekről beszélünk, hovatovább az autó bizonyos esetekben még igényli is a kézi átvételt -, hanem jogszabály-módosításokat is végig kell vezetni ahhoz, hogy sofőr nélküli autók közlekedhessenek az utakon.
Ami azonban tavaly még a távoli jövő volt, az most hirtelen elérhetővé és közelivé vált, ezáltal az Uber úgy tervezi, hogy 2021-ben, tehát alig öt éven belül már tényleges sofőr és közvetlen emberi felügyelet nélkül is munkába állhatnak az önjáró autók.