Quest of the Sorceress - Újabb magyar játék!

2014. február 18.
7261
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Figyelem! Ez a hír a régi androgeek rendszerből lett átmentve, ezért képek és szövegformázások hiányozhatnak belőle!
Yitsushi profilja, adatai
Yitsushi
Tarsoly Ede - alias Lord Crusare - nevét aligha kell bemutatni a magyar független játékfejlesztésben jártasaknak, hiszen olyan játékok fűződnek nevéhez, mint a Shattered Origins stratégia-arcade hibrid, vagy a nemzetközileg is nagy visszhangot kiváltó, korábban nálunk is bemutatott Meridian - New World.

Ezutóbbi fejlesztésével párhuzamosan azonban napvilágot látott egy újabb casual játéka, jelen cikkünk tárgya, a Quest of the Sorceress.

[divider]A játékról[/divider]



Első ránézésre a Quest of the Sorceress egy Puzzle Quest klónnak tűnhet, ám mint már sokszor mondtam, az ördög itt is a részletekben rejlik. Adott tehát egy match3 játékmenet alap, melyben a szokásos elemeket legalább hármasával kell egy csokorba rendezni,majd azok pontot, jelen esetben pedig képességeket, akciókat érnek. Az elemek párosításával süthetünk el képességeket, gyógyíthatjuk karakterünket, vonhatunk magunk köré védőpajzsot vagy tölthetjük vissza teljesen életerőnket.

Ezenfelül lehetőségünk van gyémántokat is gyűjteni, melyből fejleszthetjük karakterünk életerejét és mágikus képességeit. Erre szükség is lesz, hiszen ellenfeleink, melyek közt számos mitikus lény megtalálható, nem kegyelmeznek.

Összesen több, mint 80 megoldandó pálya vár ránk, melyet egy világtérképen keresztül járhatunk be, a párharcok mellett pedig kincsesládákkal és csapdákkal is összefuthatunk, melyek extra jutalommal kecsegtetnek, vagy továbbjutásunkat akadályozzák.

[divider]Megjelenés és hangok[/divider]

A Quest of the Sorceress kategóriájában egy szép játék, se több, se kevesebb. Az elemek kellően részletesek, szépek, bár talán egy kicsit lehetnének harsányabbak, élőbbek is. Amire viszont egy szavunk nem lehet, azok a speciális effektek, melyek támadásokat, védekezéseket vagy a gyógyitalok fogyasztását hivatottak élőbbé tenni.



Hangok tekintetében a játék átlagosnak mondható, suhintások, zörrenések és a különféle tárgyak hangjai ugyan nem kiemelkedőek, de a célnak tökéletesek. A zene viszont határozottan kellemes, klasszikus párbajzene, amely remekül illeszkedik a játék hangulatához, stílusához.

[divider]Játékélmény[/divider]

A Quest of the Sorceress vitathatatlanul legerősebb eleme a játékélmény és a benne rejlő kihívás, amely a match3 alap és a köré ültetett egyedi elemek összhangján múlik. A kellő kihívás garantált, ugyanis a játék egyáltalán nem könnyű, az ellen ha lehetőséget lát, azonnal kíméletlenül támadásba lendül és nem ritka egy-egy szerencsésebb véletlenje folytán az átlagosnál jóval erősebb támadás sem, amely elég tetemes csökkenést képes produkálni életerő pontjainkban.



Ajánlatos tehát fejleszteni amennyit csak tudunk, így a játszmák nem csak pörgősek, látványosak és izgalmasak, de diadalittasak is lehetnek. A támadások mindegyike hatással van a játéktérre is, így egy-egy menet alatt akár a fél táblát is lecserélhetjük, ezzel teljesen új lehetőségeket teremtve magunknak. Játékélményben tehát renden van a játék, így hajlamosak vagyunk elnézni egyéb hibáit is, főleg annak tükrében, hogy egy $9.99-ért megvásárolható casual játékról van szó, szinte zéró rendszerkövetelménnyel, melyet alant megtekinthettek.

Mivel a játéknak csupán az egy órás próbaverzióját sikerült kipróbálni, értékelni nem értékelném, de a stílus kedvelőinek szívből ajánlom a Quest of the Sorceress-t, melyet a Wildtangent Games, vagy az iwin oldalán kipróbálhattok, vagy meg is rendelhettek.

[divider]Rendszerkövetelmény[/divider]

CPU: Pentium - 800MHz vagy jobb
DirectX: 8.0 or above
RAM: 1GB
OS: Windows 8, Windows 7 and Vista
HDD: 118 MB

A fejlesztőnek további sok sikert és hasonló alkotásokat kívánunk, nektek pedig, ha lenne szintén saját fejlesztésű játékotok, vagy programotok, bátran írjatok és bemutatjuk azt!
nincs még hozzászólás