Hatalmas botrány dagadt az elmúlt napokban a Youtube, illetve a tulajdonosként felbukkanó Google körül, miután több száz ismert cég vonta vissza hirdetéseit a videómegosztótól, amiért azok számukra elfogadhatatlan tartalmak mellett is megjelentek.
A legutóbbi jelentés szerint már több mint 250 ismert cég és márka vonta vissza hirdetéseit a Youtube-ról, ami a Business Insider legfrissebb számításai szerint elképesztő mértékű kiesést okozhat a portálnak, illetve a Google-nek, akik legalább 10 milliárd dollárt vártak csak ilyen formában az idei évben.
Mivel azonban a 20 legnagyobb amerikai hirdetőből már 5 felfüggesztette a hirdetéseit, és több jelentős cég is változtatott stratégiáin, a lap a Nomura Instinet elemzőire hivatkozva arról írt, hogy ez akár 750 millió dolláros kiesést is jelenthet majd a Google-nek.
Bár mindez aprópénznek tekinthető a megmaradó 9 milliárdhoz képest, de a probléma hosszabb távon sokkal komolyabb, hiszen a hirdetők ezzel többek között a Facebookra viszik a pénzt, akik pedig éppen arra törekednek, hogy lenyomják a Youtube-ot.