Nvidia GeForce GTX 980 & GTX 970

2014. szeptember 24.
6321
Advertisement
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Figyelem! Ez a hír a régi androgeek rendszerből lett átmentve, ezért képek és szövegformázások hiányozhatnak belőle!
scrn profilja, adatai
scrn
A GM204-es GPU-ra építő vezérlők közül a GTX 970 1664 maggal dolgozik 1050 MHz-es órajel mellett (Turbo Boosttal 1178 MHz), míg a GTX 980 2048 maggal 1126 MHz-en ketyeg (Turbo Boosttal 1216 MHz-en).

A 256 bites memóriabusz mindkét esetben 4 GB GDDR5-ös memóriát kezel, 7 GHz-es effektív órajelen.

Az 549 és 329 dolláros vételárú videokártyák alapesetben három dual-link DVI csatlakozót, egy DisplayPort 1.2 kimenetet és egy HDMI 2.0 portot tartogatnak. Ez utóbbi támogatja a 4K-s felbontást is, 60 Hz-es frissítés mellett. A kártyák fogyasztása 165 és 145 watt.

[caption id="attachment_13970" align="aligncenter" width="600"] A GPU[/caption]

Amellett, hogy a kártyák értelemszerűen még gyorsabban futtatják a játékokat, némi extrát is nyújtanak, hála az NVIDIA négy új megoldásának: a Dynamic Super Resolutionnek, a Multi-Frame-Sampled Anti-aliasingnak (MFAA), a Voxel Global Illuminationnek és a VR Directnek.

A Dynamic Super Resolution lehetővé teszi az új GPU-k számára, hogy 4K-szintű grafikát jelenítsenek meg egy Full HD-s kijelzőn. A processzor valójában 4K-s felbontást renderel, majd egy szűrő segítségével 1080p-re skálázza le a képet, amikor az a monitorhoz eljut. A GeForce Experience eszközben a funkció alapesetben be van kapcsolva, és szükség szerint a felbontás akár 5K-ra is emelhető.

Az MFAA hasonlóan működik a már ismert MSAA technológiához, azonban teljesítményben nem okoz olyasfajta visszaesést, mint a korábban is használt megoldás. Az NVIDIA ígérete szerint az MFAA 30 százalékkal gyorsabb az MSAA-hoz képest.



A harmadik érdekesség, a VXGI, egy világosító technológia, amely jobb képminőséget ígér az eddigieknél, méghozzá teljesítménybeli romlás nélkül. Itt egy voxel tárolja az információkat a fényről a renderelt környezetben. A VXGI segítségével a programozók dinamikus fényforrásokat használhatnak a játékokban, az objektumoknál pedig meg lehet határozni a tükröződés vagy fényelnyelés mértékét. A fényforrások dinamikusan reagálnak a környezeti változásokra.

A negyedik újdonság a VR Direct technológia, amely az Oculus Rift támogatását célozza. A headsetek ennek hála kihasználhatják a dual-GPU-s SLI technológiát, messze többet és jobbat nyújtva, mint a 3D Vision.

További információért, látogass el az Nvidia hivatalos honlapjára vagy kövesd Őket a Google Pluszon.
nincs még hozzászólás