Sokak szerint túl korán feszegette Japán a technológia határait, amikor megalapította a világ első robot hoteljét, mely Henn-na név alatt szinte teljesen emberi személyzet nélkül működött, ezáltal gépek lesték a vendégek minden kívánságát.
A hotel 2015-ben nyílt meg, és bár a kezdetekben is akadtak problémák, végül az elmúlt hetekben jöttek rá a tulajdonosok is arra, hogy a jelenlegi formájában nem működhet az intézmény, ezáltal bejelentették, hogy a 243 robotnak több mint a felét leselejtezik, és helyükre újabb, sokkal korszerűbb modelleket állítanak munkába.
A robotokkal egyébiránt nagyon sok gond volt, az érkező vendégeket fogadó dinoszaurusz például képtelen volt ellátni azt az alapvető teendőjét, hogy ellenőrizze a vendégek foglalásait és igazolványait, de a hotel személyi asszisztense is komoly gondokat generált, ezáltal sokszor nem tudott hasznos információt adni, nem értette a vendégek kérdéseit, de a legrosszabb, hogy az éjszaka kellős közepén is hajlamos volt felébreszteni őket, mert a horkolást vagy más neszt értelmezhetetlen kérdésnek érzékelt.
A Henn-na egyébiránt a leselejtezett robotokat nem pótolja kivétel nélkül, inkább csökkenti a gépek számát, de a munkára fogott egyedek legalább megfelelően teszik majd a dolgukat.