Nem ajánlják a Windows 10-et néhány ügyfélszolgálatnál

2015. november 07.
9831
Advertisement
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Figyelem! Ez a hír a régi androgeek rendszerből lett átmentve, ezért képek és szövegformázások hiányozhatnak belőle!
Hanziness profilja, adatai
Hanziness
Egy felmérés kapcsán kiderült, hogy a HP és a Dell telefonos ügyfélszolgálatán több munkatárs is ellenezte a Windows 10-re való frissítést.

Három hónapja elérhető a sokak számára ingyenes Windows 10, hamarosan (elvileg jövő kedden) megérkezik a Threshold 2 kódnévre hallgató novemberi frissítés, amely a rengeteg hibajavítás mellett új funkciókat is hoz.

A gyártók is - legalább a felszínen - támogatják ezt, néhányuknál a telefonos ügyfélszolgálaton azonban több munkatárs egyenesen ellenezte a Windows 10-re való frissítést.

Mindez akkor derült ki, amikor a LaptopMag néhány szakembere felmérés gyanánt felhívott több különböző gyártói ügyfélszolgálatot, hogy felmérjék, mennyire tudnak segítőkészek lenni, és mennyire bizonyul hasznosnak a tanácsuk. Amikor azonban elmondták, hogy milyen operációs rendszert használtak, több esetben is - főként a Dell és HP ügyfélszolgálatain - érkezett olyan jellegű megjegyzés, hogy "Én egyáltalán nem ajánlom a felhasználóknak, hogy Windows 10-re frissítsenek". A LaptopMag szerzője azt is megjegyezte, hogy olyan eset is volt, ahol egyenesen arra akarták őket rávenni, hogy visszaállítsák a gépet Windows 8.1-re. A Dellnél mindez úgy zajlott, hogy megkérdezték, hogyan lehetne Windows 10-re való frissítés után megváltoztatni az érintőpad görgetési irányát egy Inspiron 15 5000-es készüléken. Ott is azt javasolták, hogy állítsák vissza a gépet Windows 8.1-re, majd átirányították őket egy másik munkatárshoz. Azt mondták, hogy "rengeteg Windows 10-et használó ügyfél telefonál be hozzánk", illetve, hogy "A Windows 10 tele van hibákkal". Az irónia ott volt, hogy a felvetett "problémának" lényegében semmi köze nincs a Windows 10-hez, a megoldás mindössze annyi lett volna, hogy a tálcán lévő érintőpad ikonon jobb kattintás után a menüből kiválasszuk a megfelelő opciót - ez Windows 7 és 8 alatt is pontosan ugyanígy működik.

Miután elkezdtek kiszivárogni ezek a hírek (hogy az ügyfélszolgálatokon ellenzik a Windows 10 frissítését, a weboldalakon és hivatalos közleményekben pedig támogatják), a Dell kiadott egy közleményt, amelyben az alábbiak szerepeltek:
Ahogy fejlődik a Windows 10, mi néha azt javasoljuk a felhasználóinknak, hogy álljanak vissza az előző operációs rendszerükre, hogy kivizsgálhassuk a hibát és megállapíthassuk annak eredetét. Emellett folyamatos információcsere révén a Microsofttal megosztjuk ügyfeleink tapasztalatát, hogy mindenki olyan Windows 10-élményben részesülhessen, amilyet elvár. Továbbra is elkötelezettek vagyunk a Windows 10 mellett és készen állunk segíteni felhasználóinknak, hogy minél egyszerűbben frissíthessenek.
A HP-hoz egy olyan problémával telefonáltak be, miszerint a CoolSense programjuk nem működött a laptopon a Windows 10-re való frissítés után. Már 58 perce tartott a hívás, mikor az asszisztens átvette az irányítást a gép felett, és miután nem tudta működésre bírni a programot, megpróbálta rábeszélni a LaptopMag szerkesztőjét, hogy álljon vissza Windows 8.1-re. Visszaállítania nem sikerült a rendszert, így végül egy negyven dolláros visszaállító pendrive vásárlását javasolta.

Olyan is megesett, hogy egy Cortanaval kapcsolatos kérdést tettek fel, és odáig jutottak, hogy az ügyfélszolgálaton azt javasolták nekik, hogy ellenőrizzék és állítsák be a mikrofont egy 20 dolláros havidíjú szolgáltatáson keresztül.

A LaptopMag munkatársai végül arra jutottak, hogy ha valami elromlik, vagy épp nem rendeltetésszerűen működik gépünkön, először inkább nézzünk körül az interneten (elsősorban a gyártó honlapján), majd csak akkor telefonáljunk, ha tényleg nem tudunk mit kezdeni a problémával. Sokkal hatékonyabb (és olcsóbb) megoldásnak bizonyult az internetes, közösségi hálózaton keresztül igénybe vehető ügyfélszolgálathoz fordulni (pl. a Lenovo is fenntart ebből a célból egy külön Twitter fiókot (@lenovosupport)), valamint körülnézni a gyártó honlapján.

Forrás: LaptopMag
nincs még hozzászólás