Az eredetileg Szingapúrból elindult kerékpárkölcsönzős startup ugyanis még július elején 5500 darab bérelhető kerékpárt helyezett ki London utcáira, és az elektromos zárral ellátott járműveket bárki használatba vehette, ha kifizette a 49 fontos alapdíjat, amit utána félóránként 50 penny-s extra költség követett.
A startup azonban elkövetett két óriási hibát:
1. Nem szankcionálták azt, hogy mi történik, ha az emberek nem viszik vissza a helyükre a kerékpárokat.
2. Nem készítettek külön tárolót a biciklik számára.
Ennek köszönhetően mindenki ott tette le a QR-kóddal feloldható kerékpárt, ahol éppen gondolta, és hiába követik GPS-sel a járgányokat, sőt hiába buzdították arra a felhasználókat a társalkalmazásban, hogy vigyék vissza a járműveket a kijelölt pontokra, a kétkerekűek jelentős része azonban már most szét lett szórva az egész városban.
Hol a susnyásba lett bevágva, hol a tengerbe dobták őket, hol az út középén hagyták szegény kerékpárokat, de a lényeg, hogy többségük nem került vissza a központi helyre, használhatatlanná is vált, mindemellett pedig veszélyeztetett más közlekedőket, emiatt több londoni kerület polgármestere is arra szólította fel a céget, hogy távolítsák el a kerékpárokat.