Rengeteg híresség tört fel az Instagramon úgy, hogy pénzért vásárolt magának kedveléseket és követőket, vagyis sikerük mögött nem volt valódi munka, ami túlzás nélkül mindennek nevezhető, csak esélyegyenlőségnek nem.
Ennek a helyzetnek azonban egyszer és mindenkorra véget vet az Instagram, lévén egyre több hirdető érkezik a képmegosztó közösségi oldalra, akik egyre nagyobb pénzeket költenek, a kiválasztáskor pedig a követők és a kedvelések száma a döntő tényező, de mivel sok esetben ez becsapós lehet, a reklámok gyakran az ablakon kidobott pénznek minősülhetnek, vagyis hosszabb távon jobban jár az Instagram, ha nem hazudozhatnak a felhasználók ezekkel az értékekkel.
Sok Instagramos senkit ugyanis azért választhatnak ki a hirdetők, mert rengeteg követővel rendelkeznek, holott nem kizárt, hogy - hasra csapott számok következnek - az egymillió emberből 900 ezer teljesen hamis, vagyis a kifizetett reklámjuk jóval kevesebb embert érhet el ebben a rendszerben, mint amennyit ők szerettek volna.
A vásárolt kedvelések és követők természetesen csalás útján is megszerezhetők - vannak kifejezetten erre szakosodott hackerek -, azonban az Instagram jelezte, hogy akit ilyesmin kapnak, azt egyelőre még csak figyelmeztetésben részesítik, de a jövőben súlyosabb szankciók is várhatók.