Elektromos buszok tekintetében hazánk viszonylag rosszul áll, azonban a klímaegyezményben rögzített széndioxidkibocsátás-csökkentéshez elengedhetetlen a tömegközlekedés radikális átalakítása, mondta el a cég képviselője. Magyarországon jelenleg egy kínai és egy lengyel gyártó forgalmaz a Goldi Mobility Kft. mellett elektromos autóbuszokat, de utóbbi az egyetlen vállalat, ami mindezt részben magyar know-how-val és összeszereléssel teszi.
A most bemutatott, nagyjából 310 kilométer hatótávval rendelkező GOLDiON E9 8,5 méteres, valamint GOLDiON E12 12 méteres hosszával a hazai piacra lett tervezve, a cég elsősorban itthon szeretné ezeket értékesíteni. A cég szerint ár / érték arányban élmezőnyt képviselnek az új buszok, és az sem mellékes, hogy azok uniós alkatrészekből állnak össze, és a legkorszerűbb technológiai megoldásokkal vannak felszerelve.
A cég tulajdonosa, Kovács Ferenc az eseményen kiemelte hogy 300 ezer kilométer, vagy négy év garancia vonatkozik az új járművekre, ráadásul ezen idő alatt a cég minden költséget, még az alkatrészek árát is átvállalja a vevőtől. Ebbe az ingyenes szervízdíj és a díjmentes kopóalkatrész csere a fékbetéttől az ablaktörlő gumiig is beletartozik, a gumiabroncs viszont nem.
A cég olyan komolyan veszi a jövőbe mutató fejlesztést, hogy vezérgondolatukat már le is védették, ez pedig nem más mint: "A szavamat adom".
Az eseményen egy másik saját fejlesztésű technológiát is bemutattak, az első magyar fejlesztésű hidrogéndrónról a Dronerz magazin írt bővebben!