Max Schrems természetesen tudatosan készült a dologra, lévén sejtette, hogy mind a közösségi oldal, mind a keresőgigász ráerőlteti majd a felhasználókra az új szabályokat úgy, hogy nem hagy választást, magyarul tehát agy elfogadjuk az új rendelkezéseket, vagy nem használhatjuk az adott szolgáltatást.
Az aktivista emiatt most több mint 7 milliárd eurós pert akasztott a Google és a Facebook nyakába, akik semmilyen alternatívát nem adtak a felhasználók kezébe, vagyis vagy nem fogadják el a feltételeket, és nem használják a keresőt, valamint a Facebookhoz kapcsolódó szolgáltatásokat, vagy hozzájárulnak ahhoz, hogy a kérdéses cégek hozzáférhessenek adataikhoz.
Max szerint egyértelmű, hogy a két vállalat ezzel megsérti a GDPR-t, vagyis mindkét céget meg lehetne büntetni jogszabály alapján éves árbevételük négy százalékára is, ebből jön ki a több mint 7 milliárd eurós per.
A két óriás időközben reagált a történtekre, és mint elmondták, számoltak vele, hogy valaki emiatt perli be őket, azonban mindketten kiemelték, hogy a felhasználóknak lehetőséget adtak arra, hogy beállítsák, milyen adatokat gyűjthetnek róluk.