Egyelőre úgy tűnik, hogy a probléma valamiért csak a vállalati ügyfeleket érinti - az egyéni felhasználók esetében elhanyagolható számban érkezett panasz eddig -, és állítólag kizárólag azok a gépek érintettek az ügyben, amelyek nem Windows Update-en keresztül kapják a javítást, hanem manuálisan egy rendszergazdától.
A Microsoft fórumán több rendszergazda is jelezte már például, hogy ha a szokásos SCCM-en keresztül kiküldi a frissítést a felhasználók gépére, akkor azok a KB4041676 patch telepítését követően Inaccessible Boot Device hibaüzenettel és kék halállal elszállnak, majd hiába jön be a Windows 10 helyreállító képernyője, a problémát az sem tudja orvosolni.
A Microsoft egyelőre nem tudja a hiba okát, de nagy a valószínűsége annak, hogy a redmondi óriás két olyan javítást küldött ki a vállalati ügyfeleknek, amelyek ütköznek egymással, ezáltal csak akkor kerülhetjük el a kék halált, ha kizárólag az egyiket telepítjük.