Ez azért jelent mielőbb áthidalásra váró problémát, mert a rosszul működő algoritmus rendkívül balesetveszélyes, ezáltal a gyártóknak meg kell győződni majd a jövőben arról, hogy a feketéket és a fehéreket egyaránt ugyanolyan gyorsan és hatékonyan érzékeli-e az autóba szerelt algoritmus.
A szakértők egy az önvezető gépkocsikban szabványosított rendszert teszteltek, és a Fitzpatrick-skála alkalmazása mellett azt tapasztalták, hogy minél sötétebb spektrumba sorolható valakinek a bőrszíne, annál nehezebben veszik észre az önvezető autók, így a hatékonysági ráta ilyen esetben akár 5 százalékot is csökkenhet.
Az intézet munkatársai ugyanakkor nemcsak a problémára világítottak rá, hanem megoldással is szolgáltak, ezáltal úgy vélik, hogy ha az algoritmus mögött meghúzódó mesterséges intelligenciát több sötét bőrszínű ember adataival töltik fel, akkor az MI öntanuló képessége hozzájuk igazítja majd a rendszert.