Az újítást bár egyelőre csak néhány gyártó és márkanév használja, tehát egyelőre nem lesz széles körben elterjedt, de egyszerűsége miatt hamar népszerűvé válhat, hiszen használata mindössze abból áll majd, hogy ha megtetszett egy termék valamelyik fotón, akkor rákattintunk a hozzá kapcsolódó kis táskára, beállítjuk a színt, a méretet és az egyéb paramétereket, ezzel pedig a rendelést rögtön le is adtuk.
Ennek a feltétele, hogy korábban már megadtuk a személyes adatainkat, különös tekintettel a szállítási címre, az e-mail címre, valamint a bankkártya adatokra, ami a Facebook-közeliség miatt ugyan elsőre kissé aggasztó, de alapvetően azért is, mert az applikáción keresztül egy elveszett telefon esetén bárki képes lehet komoly anyagi kárt okozni másoknak.
Sokan azzal vádolják továbbá az Instagramot, hogy ezzel még tovább bővíthetik majd adatgyűjtési megoldásaikat, hiszen nemcsak vásárlási szokásainkról tudhatnak majd, hanem pontos lakhelyünkről és bankkártyás adatainkról is.
Today, we're introducing checkout on Instagram. When you find a product you love, you can now buy it without leaving the app. ????https://t.co/o1L5WsfgVE pic.twitter.com/IlVJxOr10x
— Instagram (@instagram) 2019. március 19.