Az újdonság a Direct mellett kapott helyet a jobb felső sarokban, az ikonra kattintva pedig már tallózhatunk is az elérhető tartalmak közt, sőt a böngészést akkor is folytathatjuk, miközben nézzük a kiválasztott tartalmat, hasonlóan a YouTube-hoz.
Itt kvázi véget is ért az összehasonlítás, hiszen az IGTV nem arra hivatott, hogy ott olyan tartalmak kerüljenek megosztásra, mint a Google megoldásán vagy éppen egy Netflix-en, ellenben az alkotók teret adnak a felhasználóknak, akik itt kiélhetik kreativitásukat, különösképpen az "influencerek" vagy magukat annak tartók.
Akik akár 60 perces médiát is készíthetnek, amelyekről a követők értesítést kapnak az Instagrammon belül, vagy ha valaki telepíti az önálló IGTV applikáción belül. Előbbiek számára az is jó hír, hogy a videókban linkeket is el lehet helyezni, így üzleti célból készített megoldásokkal akár másik oldalra is irányíthatóak vagyunk, mint felhasználók.
Az Instagram nem titkolt szándéka, hogy ezzel lenyomja a YouTube-ot, hiszen így a felhasználóknak nem kell egy külön platformra átmennie, ha éppen meg szeretne nézni egy videót.