Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy egy jól felkészült hackercsoportnak gyerekjáték lenne átvenni az irányítást főként olyan ipari gépek felett, amelyek az autóiparban gépkocsik összeszerelését végzik.
A szakértők az ABB, a Fanuc, a Mitsubishi, a Kawasaki és a Yaskawa ipari robotjait is szemügyre vették a fenti kijelentés alátámasztásának érdekében, és azt tapasztalták, hogy ma már minden gyártó hálózatba köti ezeket a gépeket a könnyebb távoli frissítés érdekében, ellenben a védelemről egyik sem gondoskodott, ezáltal a hackerek elképesztő könnyedséggel tudnák átvenni az irányítást a kérdéses masinák felett.
A biztonsági rések által így leállíthatnak komplett gyártósorokat, átírhatják a programjukat úgy, hogy kvázi rátámadjanak a dolgozókra - esetleg egymásra -, de módosíthatják munkájukat úgy is, hogy folyamatosan selejtet termeljenek, ami hosszabb távon akár tönkre is tehet egy gyártót.