A Tenor nevű GIF-gyártó mutatott rá a legjobban arra, hogy ez mekkora probléma az emberek között, lévén legfrissebb statisztikáik alapján február 14-én drasztikusan megnövekednek a keresések az olyan animációk után, melyek az "egyedül", a "sírás", a "magány" vagy a "szomorúság" keresőszavakkal érhetők el.
A leginkább kiugró értéket a GIF-gyártó szerint egyébiránt az "alone", vagyis az "egyedül" keresőszóra adott animációk vonultatják fel, melyek használata 455 százalékkal növekedik meg Valentin napon, mint máskor, de a magányosságot kifejező GIF-ek használata is 321 százalékos emelkedést produkál.
A Tenor úgy véli, hogy azért nem a szerelemhez köthető animációk száma növekszik Valentin napkor, mert az emberek szívesebben fejezik ki ilyen formában érzelmeiket szomorúság, mint szeretet vagy szerelem esetén.