Hatékonyabb informatika - Névjegykártya? Csak digitálisan

2013. október 14.
6871
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Figyelem! Ez a hír a régi androgeek rendszerből lett átmentve, ezért képek és szövegformázások hiányozhatnak belőle!
Zel profilja, adatai
Zel
Rovatunk azzal foglalkozik, hogy segítséget nyújtson azoknak a felhasználóknak, akik kevésbé jártasak az informatika egyre vadabb világában.
Advertisement

Így született meg a Hatékonyabb informatika, amelyben hétről hétre próbálok (remélhetőleg) valami új trükköt, tippet, help-et bemutatni, amikkel valóban hatékonyabban tudjuk kezelni akár mobil eszközünket (PC, laptop, tablet, telefon stb..), akár magát a végtelen(nek tűnő) internetet.

Többször futottam bele olyan helyzetekbe, amikor az 5-10 évvel még trendinek számító névjegykártya csere jött volna, de (miattam) ez meghiúsult, mivel nálam csak digitális megoldás volt. Utána mindig azon gondolkodtam, hogy most vagy én járok egy lépéssel az általában nálam jóval nagyobb befolyással bíró üzletemberek előtt, vagy ők maradtak le a technológiai evolúcióban. De milyen is a digitális névjegykártya?!
Bizonyára több megoldás is készül(t) a nyomtatott verzió felváltására, amiknek nem néztem alaposan utána, de egy rémlik még 2011-ből: Poken. Ez a magyar vonatkozású startup egy újfajta megközelítésében látta a digitális névjegykártya formáját, ez pedig a közösségi alapokon volt. Nem tudom, hogy most hol tart a projekt, ha még létezik, de ahelyett, hogy elkezdenénk bőszen kutakodni ilyen vagy olyan szoftverek után, vegyünk egy sokkal egyszerűbb példát.
A Google, a világ egyik legnagyobb webes szolgáltatója. Az üzleti életbe is egyre inkább belefolynak, főleg a cloud alapú megközelítésükkel, így egy valamit is magára adó üzletember és/vagy az informatikában tevékenykedő szakember rendelkezik Google fiókkal (kivéve az NSA és a paranoiások). A Google kontakt felületén sok-sok beállítási lehetőséggel és funkcióval találkozhatunk, amelyekről majd egy későbbi írásban beszámolunk, most azonban szűkítsük le a kört címünk kidolgozására.
Első körben nyissuk meg a contacts.google.com címet. Jelentkezzünk be fiókunkba, majd kattintsunk az ?Új névjegy? hivatkozásra. Ezután megjelenik a (szokásos) űrlap, ahol mindent a legapróbb részletig megadhatunk. Itt megjegyezném, hogy előfordulhat, hogy a különböző platformok (Windows/Outlook, Mac) nem biztos, hogy az egyéni mezőket is hibátlanul kezelik, de a főbb paraméterekkel nem lesz gond. Ha ezzel kész vagyunk, akkor a felső gombsoron kattintsunk a ?Továbbiak?-ra, majd válasszuk az ?Exportálás? parancsot. Ekkor az alábbi ablakot kell látnunk:

Érdemes egyesével mind a három platformnak megfelelő formátumot menteni, hiszen nem tudhatjuk, hogy leendő ismerősünk melyik iránt van elkötelezve.Ha ez megvan, akkor akár fel is tölthetjük a Google Drive-ra, így biztosan nem veszik el. Ha ez is kész, akkor már csak egy lépés van hátra: írjunk egy sablon e-mailt, amit mentünk vázlatnak, és tallózzuk be a Google Drive-ra előzőleg mentett három névjegykártyát. Szerencsére az elkészített digitális ?ujjlenyomat? az okostelefonunkon is egyből megjelenik, így egy-egy találkozó alkalmával rögtön NFC-n keresztül is információt cserélhetünk (feltéve, ha nem iPhone használó az illető).

Ezzel az egyszerű de hatásos módszerrel elkerülhetjük az elveszett névjegykártyákból fakadó bosszúságot, valamint az utólagos digitális adatrögzítést. Véleményem szerint ez a megoldás (digitális megvalósítás) elegánsabb és modernebb, így akár komolyabban is vehetnek minket, hiszen látják, hogy lépést tartunk a technológiai fejlődéssel.
Advertisement
nincs még hozzászólás