A Brand Finance piackutató cég ismét összeállította a világ legértékesebb márkáit, a listán pedig idén is a szokásos neveket találjuk az élen, csakhogy a helyezettek között egészen jelentős különbségeket lehet szemügyre venni.
Három év után ugyanis újfent az Apple került a lista élére, miután márkaértékük közel 90 százalékos növekedést produkált tavaly és több mint 263 milliárd dollárra növekedett, amivel a dobogó második helyére szorították vissza a korábban listavezető Amazont, akik szintén emelkedtek tavaly, de csak 15 százalékot produkáltak, így márkaértékük 254 milliárd dollárra tehető.
A harmadik helyet ezúttal is a Google tudta megszerezni magának, de csak egy kis híja volt annak, hogy nem produkáltak csökkenést, értékük ugyanis mindössze egyetlen százalékkal, 191 milliárd dollárra növekedett. Az első öt közé egyébiránt a Microsoft és a Samsung fért még be, ami jól mutatja, hogy a techóriások mennyire uralkodók a márkaérték tekintetében.