A jelenleg használt modellek ugyanis egyetlen töltéssel alig pár száz kilométert tudnak megtenni, ami figyelembe véve azt, hogy aksijuk feltöltése akár több óráig is eltarthat, nem a legjobb teljesítmény, de a Qualcomm kidolgozott egy módszert, amivel akár végteleníteni is lehetne az okosautók távolságát.
Ez nem más, mint egy olyan okos út alkalmazása, aminek a lényege az, hogy az útburkolatot speciális, vezeték nélküli energiaátadásra alkalmas felülettel vonják be, ami képes lenne arra, hogy menet közben töltse az elektromos autók akkumulátorát.
A káros anyag kibocsátás nullára való csökkentéséért harcoló Vedecom csoport segítségével pedig most forradalmi előrelépés történt a kérdéses technológia kapcsán, lévén felépítették az ország első olyan útburkolatát, ami már képes a gyakorlatba is átültetni mindezt.
Bár a tesztút még csak 100 méter hosszú lett, ellenben az első tesztekhez így is ideális. Az első próbák a napokban indultak el, ezáltal csakhamar kiderül majd, hogy életképes-e a Qualcomm elgondolása, vagy ismét egy technológiai zsákutcába ütközött a szakma.