F1 2013 - Teszt

2013. október 04.
1.5201
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Figyelem! Ez a hír a régi androgeek rendszerből lett átmentve, ezért képek és szövegformázások hiányozhatnak belőle!
scrn profilja, adatai
scrn
Elérkezett a pillanat amikor mindenki a kezébe vehette a Codemasters műhelyében készült játékot.
Advertisement

A játék a tavalyihoz képest sokat fejlődött, de inkább grafikai és AI terén. Az autók festése és külcsínje már értelemszerűen a 2013-as szezonnak megfelelően van megrajzolva/megfestve. A gépek már nem olyan bánék és buták mint az előző verzióban és mint a GRID - ben. Persze azért itt sem atomfizikusok, mert hirtelen fékezésénél előfordul, hogy hátulról belénk jön egy két autó, de ezt még elnézhetjük, mert a játék élményen nem ront. Esetleg verseny alatt lehet kellemetlen, de ez legyen a legnagyobb probléma. A 2012-es szezonban az irányításra rengeteg panasz volt, amit itt javítottak és nagyon szép munkát végeztek.



Az autók gyorsabban reagálnak a kisebb kormánymozdításokra is, és pontosabban lehet vele kanyarodni. A gumik szerepét is javították. A előző verziókban körrekordot lehetett dönteni a box utcából kijöve. Itt ez már nincs jelen, mert körről körre gyorsul az autó és javul az idő. A pálya is javul és így időmérőn jobb helyezést érhetünk el. A Codemasters hangsúlyozta, hogy szeretné minél közelebb hozni a rajongókhoz a Forma 1-et és szeretnék elérni, ha tényleg olyan, de legalább hasonló stratégia lenne mint a valóságban.



Sokat játszottunk az előző verziókkal is, így van összehasonlítási alap. És észrevehetően jobb a játék. Jobb a kezelhetőség, nem ideges az autó a külső íven való előzésnél sem. A gumik melegítése is kihívás ott ahol alacsonyabb a hőmérséklet ami egy plusz pont neki. A rajongók ezeket az apróságokat értékelni fogják. A grfikára egy szavunk sem lehet, mert több mint elképesztő. 39 kör után a gumikból láthatóan bomlanak le darabok. 3 darabot sikerült észrevennünk, de aztán a boxba kellett mennünk. A pályán lévő íven 10-15 kör után láthatóan ott marad a gumitörmelék, bár magas sebesség alatt inkább féknyomnak tűnik, mint törmeléknek. Szintén apróság, de említésre méltó.  A magyar Forma 1-el foglalkozó magazin szerkesztői már ócsárolják a játékot, sajnos. Természetesen egy újságírói végzettségtől még nem lesz igaza az embernek, hiszen a játék igazi élvezete a Classic módban rejlik. A jelen Forma 1 részén inkább csak javítások vannak.



Akik régebb óta néznek Forma 1-et azok imádni fogják a Classic részét. A játék oly annyira magával ragadó, hogy nehéz felállni a székből. Természetesen aki csak Hamilton férges kutyája miatt nézi a Forma 1-et, annak kár belépnie a Classic mód részbe. De aki élvezetre vágyik, neki kötelező. Minden képességünkre szükség van, hogy az aszfalton tartsuk az autót.



Az autók kinézete és hangja felülmúlhatatlan időutazást ígér abba a korba, ahol még tényleg a tehetségről szólt a versenyzés. A nagy V10-es autók dübörgése és eszméletlen sebessége hihetetlen módon megdöbbentő. A jelen Forma 1 után átlépünk a Classic módba versenyezni, olyan érzésünk lesz, mintha a mostani Red Bull, Ferrari, Mercedes vagy Lotus egy kerékpár lenne. Érezhető a régebbi autókon, hogy a kanyarokba nehezen tapad be, nehezebb irányítani és gyorsítani vele a kanyar kijáratnál. Az ellenfelek (Mansell, Schumacher, Hill, Irvine stb.) agresszívek és lökik le az embert a pályáról. Nincs DRS, nincs KERS. Csak az autó és a sofőr.

Aki szereti a Forma 1-et neki különösen ajánlott a megvásárlása. Remek szórakozás és kikapcsolódás. Főként a Classic része.

MŰFAJVersenyszimulátorKIADÓCodemastersFEJLESZTŐCodemasters BirminghamHIVATALOS WEBOLDALwww.codemasters.comGÉPIGÉNY:

Minimum:

OS: Windows Vista or Windows 7
Processor: Intel Core 2 Duo @ 2.4Ghz or AMD Athlon X2
Memory: 2 GB RAM
Graphics: AMD HD2600 or NVIDIA Geforce 8600
DirectX: Version 11
Network: Broadband Internet connection
Hard Drive: 15 GB available space
Sound Card: Direct X compatible soundcard

Ajánlott:

OS: Windows Vista or Windows 7 64 bit
Processor: Intel Core i7/AMD Bulldozer
Memory: 4 GB RAM
Graphics: AMD HD6000 Series/Nvidia GTX500 Series minimum 1GB RAM
DirectX: Version 11
Network: Broadband Internet connection
Hard Drive: 15 GB available space
Sound Card: Direct X compatible soundcard

GAMEPLAY:

[display_video youtube=bWtmeO3Xp10]

[display_video youtube=LoG9en948UI]

 

 A játékot Linuxon teszteltük, ezért a képeket a Google segítségével linkeltük. 
nincs még hozzászólás