A mi generációnk még bőven megérheti, hogy az európai utakról teljes egészében eltűnjenek a dízelkamionok, az Európai Autógyártók Szövetsége ugyanis a legtöbb gyártóval aláírta a megállapodást, miszerint 2040-re kivonnák ezeket a teherautókat a forgalomból.
Az egyezményt olyan gyártók írták alá, mint a Scania, a Volvo, a MAN, a DAF vagy a Ford, vagyis ők mind beleegyeztek abba, hogy húsz éven belül kizárólag elektromos-, bio- vagy hidrogénüzemanyaggal működő kamionokat engednek az utakra, ami valóban elengedhetetlenül fontos lehet majd ahhoz, hogy az Európai Unió elérje a korábban 2050-re kitűzött emissziómentességhez kapcsolódó célt.
A megállapodás kimondja, hogy a teherszállítási szegmenshez kapcsolódó változásokat nemcsak támogatásokkal, de az infrastruktúra fejlesztésével is szeretné támogatni az EU, hiszen csak akkor lehet versenyképesek az új alternatívák, ha a kamionoknak lesz elég töltőpontjuk.