Az új kártya képes lesz például a filmek és a játékok esetében is kezelni a valós idejű Ray Tracing-et, ezáltal a kártyacsalád akár 10 Giga Rays/sec-re is képes lesz 16 TFLPOS teljesítmény mellett, ami olyan jelentős, hogy az Nvidia szerint 2006 óta nem volt ilyen nagy előrelépés egyetlen grafikus kártyájuk esetében sem.
Mindennek természetesen meg is kéri majd az árát a gyártó, hiszen a belépő szintű Quadro RTX 500-as 16GB frame buffer és 6 Giga Rays/sec-es teljesítménnyel 2,300 dollártól indul majd, és míg a középkategóriát az RTX 600-as képviseli (24GB frame buffer és 10 Giga Rays/sec) 6,300 dollárért, addig az abszolút nagyfiú az RTX 800 lesz (48GB frame buffer és 10 Giga Rays/sec) a maga 10 ezer dollárjával, ami felénk a 3 millió forintos összeghatárt karcolgathatja majd.
Az Nvidia bemutatott néhány látványos technikai demonstrációt is az új kártyák teljesítményéről, érdemes vetni rájuk egy pillantást: