Az oroszok az Instagram és a Google hirdetéseivel is befolyásolhatták az elnökválasztást

2017. október 10.
2.5331
OMA_Seriff profilja, adatai
OMA_Seriff
Hatalmas - bár a kelleténél jóval kisebb - botrány lett belőle, hogy a Facebook az amerikai elnökválasztások idején állítólag több százezer dollárnyi reklámpénzt fogadott be orosz forrásokból, amelyek alapjaiban befolyásolhatták Donald Trump győzelmét.

A BBC azonban a minap arról írt, hogy nemcsak a Facebook volt ludas eben a dologban, lévén az Instagram - ami kvázi a Facebookhoz kapcsolható - és a Google egyes szolgáltatásai is fogadtak olyan reklámokat az orosz propagandagépezettől, amelyek ilyen hatást válthattak ki az amerikai közvéleményben.

A lap azért közölt ennyire határozott állításokat a témában, mert az amerikai kongresszusnak átadásra került több mint 3 ezer orosz forrásokból származó politikai hirdetés háttér-dokumentuma, amiből kiderült, hogy a Facebook által megerősített hirdetési összegnek legalább az 5 százaléka az Instagramon megjelenő propagandához kapcsolódott.

A Facebook mellett azonban a Google keze is sáros az ügyben, hiszen a dokumentumok alapján ők is több tízezer dollárnyi pénzt kaptak dezinformációkat tartalmazó hirdetésekért cserébe, amelyek többsége a Youtube videók alatt, a Gmail szolgáltatásban, valamint a Google keresőjének találati listáján is megjelent.

A Google egyelőre nem reagált a vádakra, ellenben az oroszok eltökéltségét jól mintázza, hogy egyes források szerint még rappereket is lefizettek annak érdekében - ilyen volt a Williams and Kalvin csatorna, melyet időközben töröltek -, hogy például Hillary Clintont gyalázó vicces videókat készítsenek a Youtube-ra.
2 hozzászólás

TEchie

2 hónapja, 1 hete

Szégyen.

válasz erre

Kisfaludy82

2 hónapja, 1 hete

Bravó basszus. Rohadt gerinctelen bandák ezek.

válasz erre

 

új kommentek

legutóbbi hozzászólások
 

Közösségi felületeink