Túlzás nélkül az idei év átverését sikerült kiviteleznie a Social Animals című dokumentumfilm készítőinek, akik filmjük mondanivalójához igazítva Instagram-követőket áruló automatákat helyeztek el Los Angeles két pontján is.
Az ital- vagy csokoládéautomatákhoz teljesen hasonló konstrukciók lényege, hogy ránézésre megvásárolható követőket és lájkokat árulnak az Instagramhoz, legalábbis papíron, merthogy a vásárlás után döbbennek csak rá az emberek arra, hogy csőbe húzták őket, de aggodalomra semmi ok, bedobott pénzük jó helyre megy, a Reboot and Recover nonprofit szervezetet támogatják vele.
A történet érdekessége, hogy beszámolók szerint még a turpisság kikerülése előtt rengetegen bedőltek az Instagram-automatáknak, ami azért is különös, mert egyáltalán nem olcsó, átszámítva több ezer forintos csomagok vásárolhatók belőle.
A kérdéses automata egyébiránt a kapcsolódó dokumentumfilmmel együtt eltorzult világunkra igyekszik felhívni a figyelmet, azon belül is a mindent uralmuk alá hajtó közösségi médiák veszélyeire.