Az Apple-t közelíti a Microsoft a fogyasztói elégedettség terén

2015. október 27.
1.1941
Advertisement
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Figyelem! Ez a hír a régi androgeek rendszerből lett átmentve, ezért képek és szövegformázások hiányozhatnak belőle!
Hanziness profilja, adatai
Hanziness
Úgy tűnik, hogy az Apple-nek ezen a téren is hamarosan akad vetélytársa: egyre nagyobb arányban elégedettek a felhasználók a Microsoft-termékekkel.

Nem kell bizonygatni, hogy az Apple hatalmas sikereket ért és ér el, hiszen elég ránézni a harmadik negyedéves statisztikáira.

Ezt a sikert ők a felhasználó élménynek tulajdonítják, amit tényleg rengetegen tartanak kitűnőnek, még a konkurenciát figyelembe véve is. Egy mostani reklámjukban már azt állították, hogy a felhasználók 99%-a szereti az iOS-t futtató eszközét - ezt megerősíteni azonban egy lehetetlennek tűnő feladat, valamint kapásból elég meredeknek tűnik ilyet mondani. Ennek ellenére egy kaliforniai kezdeményezésű kutatással épp azt szeretnék megállapítani, hogy a felhasználók mennyire elégedettek eszközeikkel, és azon belül is elsősorban magával a céggel, aki számukra az élményt biztosítja. Ez alapján egy havonta frissülő "Márkák harca" jelentést tesznek közzé, melyben érdekes adatokat figyelhetünk meg.



A jelentésben az Argus Insights a fogyasztói elégedettséget az Apple, a Google, a Microsoft, az Amazon és a Samsung között hasonlította össze, és a jelentés többek számára talán messze nem azt mutatja, amit elvárt volna, és amit visszahallunk a sajtótól. Először is, ott van az Apple: az ő állításukat ez a jelentés messze menően megcáfolja, ugyanis "mindössze" 70%-os (illetve az elmúlt hónapokban az alatti) elégedettséget mutat a grafikon, de mellettük szól az, hogy ez a többiekkel összehasonlítva még mindig a legmagasabb. A következő helyen már a Microsoft áll, ami egyesek számára akár meglepő is lehet, hiszen sorra jelennek meg (érdemes hozzátenni, hogy már jó ideje) cikkek arról, hogy a Windows mobilra szánt változata kihalt és senki sem szereti (sem a felhasználók, sem a fejlesztők), valamint többektől hallani, hogy ez az egész "kettő-az-egyben eszköz" (laptop és táblagép is) egy semmit érő koncepció. A statisztikák azonban azt mutatják, hogy a Microsoft-termékekkel (az utóbbi fél évben) összességében a felhasználók 60%-a meg van elégedve. Ez még idén januárban (a Windows 10 bejelentése/bemutatása előtt) még nagyjából 45%-on állt. A redmondi cég ezt nagyrészt a Surface gépek sikerességének köszönheti, ami annyira jól teljesít, hogy már a többiek is elindultak ezen koncepció mentén (Google Pixel, Apple iPad Pro stb.). Mindehhez hozzájárul az is, hogy aki Surface-t vásárolt, azok nagy részétől pozitív visszajelzések érkeztek, de a Lumiák sem a negatív irányba húzzák az elégedettségi rátát. Ezzel a már kevesebb, mint 10%-os különbséggel nagyon is Cupertino nyomába ért a Microsoft, bár még mindig van miért küzdeni.

Jöjjenek hát a többiek: a dobogó harmadik helyéért az Amazon és a Samsung küzd szoros 50% körüli számokkal, ami még úgyszintén nem rossz, hiszen nem sokkal vannak a Microsoft mögött. Az igazi meglepetés a Google, aki csúnyán le van maradva a maga kis 30% alatti elégedettségi arányával. A jelentés szerint az eredmény a többekben csalódást kiváltó Nexus eszközökhöz és a Chromecast-, valamint Nest okos-otthoni kínálatához köthető. Az Amazon legjobban teljesítő termékei között szerepel az Echo és a Fire TV, míg a Fire TV Stick a spektrum másik végére helyezhető. A Samsung gyengesége a hiányzó saját szoftveres tartalom.

Végszóként érdemes mindehhez hozzátenni, hogy ezek a statisztikák nem feltétlenül tükrözik a teljes valóságot, valamint ezek a számok értelemszerűen nem adhatók meg végtelen pontossággal (rengeteg munka kellene hozzá egy ilyen gyorsan változó piacon), viszont egyes állításokat, előrejelzéseket szépen alátámaszthatnak, beigazolhatnak vagy alkalmanként meg is cáfolhatnak.

Forrás: Argus Insights / Pocketnow
nincs még hozzászólás