A reprezentatív kutatás szerint ugyanis míg 2012-ben az amerikai tinik 68 százaléka úgy nyilatkozott, hogy számukra a Facebook az elsődleges közösségi oldal, addig ma már csak 15 százalékuk beszél erről, 44 százalékuk ugyanis inkább már a Snapchatre szavaz, de még az Instagram is képes volt 22 százalékkal beelőzni Mark Zuckerberg közösségi hálóját.
Még meglepőbb eredmények születtek azonban azzal kapcsolatban, ahogyan a fiatalok látják a közösségi oldalakat, lévén a tinik közel 60 százaléka szerint az efféle portálok teljesen semlegesen hatnak hangulatukra, nem érzik miatta magányosabbnak magukat, vagyis nem helytálló az a felvetés, miszerint a közösségi oldalak magányossá teszik az embereket.
Az persze ijesztő, hogy már csak a fiatalok 32 százaléka részesíti előnyben az élő beszélgetéseket a chattel szemben - ez az érték 2012-ben még közel 50 százalék volt -, és az is meglepő, hogy a megkérdezettek 72 százaléka tisztában van azzal, hogy a közösségi oldalak manipulálják őket, több mint 50 százalékukat pedig akadályozza a házi feladat megírásában.