A Facebook saját belső kutatása szerint a felhasználók közül minden nyolcadik számolt be olyan kényszeres közösségi médiahasználatról, amely zavarja az alvást, a munkát és a kapcsolatokat.
Ezt a közösségi médiaplatform "problémás használatnak" nevez, de közismertebb nevén "internetfüggőségnek" - írja a Wall Street Journal. A közösségi médiaplatformnak volt egy, a felhasználók jólétére összpontosító csapata, amely a problémás használat megfékezésére javasolt módszereket, amelyek közül néhányat be is vezettek. A WSJ szerint azonban a vállalat 2019-ben bezárta a csapatot.
Pratiti Raychoudhury, a Facebook új anyavállalata, a Meta kutatási alelnöke blogbejegyzésében azt írja, hogy a WSJ félremagyarázta a kutatást - ezt a vállalat néhány más cikkel kapcsolatban is állította, amelyeket a WSJ a Facebook belső dokumentumai alapján készített.
Azt mondja, hogy a vállalat elkötelezett és támogató volt a többéves erőfeszítéseink során, amelyek célja, hogy jobban megértsék és képessé tegyék a szolgáltatásaikat igénybe vevő embereket a problémás használat kezelésére. Szerinte ez a munka több éven keresztül zajlott, így most is.
Raychoudhury azzal érvel, hogy a problémás használat nem egyenlő a függőséggel, és hogy a vállalat olyan funkciókat szállít, amelyek segítenek az embereknek kezelni az alkalmazásainkon és szolgáltatásainkon szerzett tapasztalataikat.