Az elemzők rámutattak arra, hogy a mindenkori átlaghoz mérten 4 százalékos csökkenés volt tapasztalható, aminek az oka leginkább az utolsó negyedévben keresendő, hiszen ebben az időszakban mindössze 113 millió okostelefon került a kínai piacra, ami a korábbi év eladásaihoz mérten 14 százalékos csökkenést jelent.
A Canalys adataiból megtudtuk, hogy a kínai piacot még mindig a Huawei vezeti, akik csak az utolsó negyedévben 24 millió okostelefont tudtak leszállítani - és ezzel majdnem 10 százalékot emelkedtek -, érdekesség azonban, hogy a gyártó piacra dobott készülékeinek majdnem a fele már Honor márkájú volt.
A második és a harmadik helyet Kínában egyébiránt az Oppo, valamint a Vivo foglalták el, és bár mindkét gyártó növekedni tudott, ellenben így sem a várakozásnak megfelelően alakultak az eladásaik, a legnagyobb érdekesség viszont, hogy a negyedik helyet az Apple foglalhatta el a listán, akik még a Xiaomit is megelőzték hazájukban.