Rendre kritizálják a Twittert azért, amiért nem tisztogatják kellőképpen a platformról a gyűlöletbeszédet, most pedig kiderült, hogy volt egy olyan hiba a rendszerükben, ami lehetővé tette a hirdetések mikrotargetálását bizonyos gyűlöletcsoportokra levetítve.
Bár igyekeznek kiszűrni a faji, vallási és egyéb gyűlölködőket az oldalról, azonban a BBC hírt adott róla, hogy a kérdéses hiba által a hirdetők olyan felhasználóknak tudtak hirdetéseket célozni, akik a "transphobic" azaz transzfóbia, a "white supremacists", azaz a fehér felsőbbrendűek és egyéb hasonló kulcsszavakra kerestek rá.
Továbbá azt is megfigyelték, hogy ha rákerestek a "neo-Nazi" kifejezésre, akkor csak Angliában 67-81 ezer felhasználót adott ki a rendszer, ami hatalmas elérésnek bizonyul egy-egy gyűlöletkampány kapcsán.