A Mini is csak elektromos autókat gyártana 2030-tól

2021. március 17.
21.4941
OMA_Seriff profilja, adatai
OMA_Seriff
Meglepően gyorsan leselejtezik a benzines és a dízeles motorokat a Mini-nél, a cég legfrissebb terveiből ugyanis megtudtuk, hogy a gyártó 2025-ben rakja össze az utolsó belső égésű motorokat, utána azonban száz százalékban átáll a zöldenergiára.
 

Ez a gyakorlatban annyit jelent majd, hogy a Mini 2030-tól kizárólag elektromos autókat gyárthat, ami igencsak kapkodó ütemtervnek tűnik, méghozzá nem véletlenül, hiszen a cél az, hogy a Mini legyen az első a BMW-csoporton belül, amelyik teljes egészében átáll az elektromos hajtásra.

Nyilván a Mini dolga nem túl nehéz annak fényében, hogy szolid típuskínálattal rendelkezik, tehát nem nehéz mindegyiket átállítani elektromos hajtásra, ellentétben egy BMW-vel, ahol párhuzamosan számtalan modell készülődik, és mindegyiknél nem is lehetséges belátható időn belül az elektromos átállás.
5 hozzászólás

inkognito

1 hónapja, 6 napja

Nagyjából mindenki át fog állni.

válasz erre

betyár

1 hónapja, 6 napja

rDAVE írta:
Tíz év alatt nem lehet bőven töltőket építeni? Ezt eleve könnyebb bárhová telepíteni, mint benzinkutakat, pl tele lehet pakolni plázák parkolóit, és már van is ilyen. Attól, hogy a MINI és még sok kisebb/közepes gyártó átáll még nem lesz minden autó elektromos. Az olyan nagyobb gyártók, akik millió számra adnak el autókat (pl VW, Toyota, Hyundai/KIA) emlékeim szerint arról beszélnek, hogy szeretnének piacvezetők lenni az elektromosban is, de nem átállni 2030-ra. A Ford is csak Európára merte mondani, de ezek sem dogmák, változhat. Magyarországon meg eleve mennyi az átlag életkora az autóknak? 14? 15? Felesleges Magyarországról aggódni ezen...
Persze, lehet telepíteni, de el fogja bírni az áramhálózat ezt a rengeteg terhelést?! Azért gondolj bele, ha egy pláza parkolóját teliraknak nagyfeszültségű árammal az mennyire jó, mint telepíteni benzinkutat?

válasz erre

rDAVE

1 hónapja, 6 napja

betyár írta:
Vajon ezt a sok elektromos autót hol fogják tölteni az emberek? Ilyen gyorsan ennyi töltő nem lesz, főleg nálunk nem.
Tíz év alatt nem lehet bőven töltőket építeni? Ezt eleve könnyebb bárhová telepíteni, mint benzinkutakat, pl tele lehet pakolni plázák parkolóit, és már van is ilyen. Attól, hogy a MINI és még sok kisebb/közepes gyártó átáll még nem lesz minden autó elektromos. Az olyan nagyobb gyártók, akik millió számra adnak el autókat (pl VW, Toyota, Hyundai/KIA) emlékeim szerint arról beszélnek, hogy szeretnének piacvezetők lenni az elektromosban is, de nem átállni 2030-ra. A Ford is csak Európára merte mondani, de ezek sem dogmák, változhat. Magyarországon meg eleve mennyi az átlag életkora az autóknak? 14? 15? Felesleges Magyarországról aggódni ezen...

válasz erre

Fikarc

1 hónapja, 6 napja

Nagyon beindult ez a biznisz, csak kb nulla a töltő kiépítettség például és még mindig másfél órákat kell kávézgatni amikor az ember tölt. Minimum. Ez így nem annyira pálya...

válasz erre

betyár

1 hónapja, 6 napja

Vajon ezt a sok elektromos autót hol fogják tölteni az emberek? Ilyen gyorsan ennyi töltő nem lesz, főleg nálunk nem.

válasz erre