A legfrissebb értesülések szerint azonban a Google nem gondolta végérvényesnek a döntését, ezáltal tavaly tavasszal nekiláttak egy Dragonfly névre hallgató projektnek, mely keresőmotorjuk alaposan átalakított változataként kifejezetten a kínai piachoz került igazításra, vagyis bizonyos szempontból az általunk is használt engine erősen cenzúrázott változatáról lehet szó.
A kínai politikai vezetés ugyanis mind a szöveges, mind a képkeresési találatokban szűrni szerette volna korábban az eredményeket, amibe a Google a hírek szerint beleegyezett, noha mindez még nem hivatalos álláspont, de a fentiek valóságtartalmára utal, hogy Sundar Pichai tavaly már leült tárgyalni a kínai kormány egyik magas rangú tisztségviselőjével - vélhetően éppen erről.
A Google kompromisszumossága egyébiránt nem meglepő, hiszen csak Kínában 750 millió potenciális felhasználó él, amire jelenleg óriási bevételkiesésként tekint a keresőóriás.