Az 5 milliárd dolláros büntetésük, amit ma végérvényesen kiszabott rájuk a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság nem újdonság, azonban most kiderült, hogy ennek nyomán igyekszik a vállalat megváltoztatni az adatvédelmi megoldásaikat. Értendő ezalatt, hogy a Facebook megszünteti a Microsoft és a Sony hozzáférését a felhasználók ismerőseivel kapcsolatos adatokhoz.
A Facebook szerint hiba volt egyáltalán már az is, hogy eddig hozzáférése volt ennek a két cégnek az adatokhoz, lévén tavaly év végén körülbelül tíz másik vállalattól vonták meg ezt a lehetőséget, ellenben az állításuk alapján ez idő alatt semmiféle olyan machináció nem történt az adatok kapcsán, ami szembemenne az irányelveikkel.
Ez a húzás azért is érdekes, merthogy a Sony és a Microsoft annak a 12 cégnek a sorát erősítette, amelyek anno ki lettek választva, mint a Facebook partnerei (olyan vállalatok voltak még rajtuk kívül, mint a Yahoo, a Spotify és a Netflix), viszont felmerültek olyan adatvédelmi hibák, amiket jeleztek a vállalat számára, ezek miatt pedig azon nyomban lelövik ezeket a partnerkapcsolatokat.