A Facebook lejárató kampányt indított az Apple ellen

2020. december 18.
16.3721
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
darkomen profilja, adatai
darkomen
A szeptemberi halasztást követően 2021-ben fog életbe lépni az Apple új hirdetési azonosító rendszere, mellyel a felhasználóknak sokkal nagyobb befolyásuk lesz arra, hogy egyes alkalmazások milyen információkhoz férhetnek hozzá, viszont ez a korlátozás nem tetszik a Facebooknak és nyíltan támadja az Apple-t.

Az új Identifier for Advertisers (IDFA) rendszer arra szolgál, hogy az alkalmazás készítők tudják követni, hogy egyes hirdetések mennyire sikeresek, mennyi vásárlás történik azokon keresztül - viszont ez az azonosító nem köthető közvetlen felhasználó azonosítóhoz így ezeken keresztül nem tudnak több információt nyerni a felhasználóról. Ez felhasználói oldalról engedélyezhető és minden alkalmazás első indulásával fel fogja dobni a kérdést, hogy adott alkalmazás az IDFA azonosítón kívül összekötheti-e azt a felhasználói azonosítóval.

A Facebook most több, egyesült államokbeli újságban egész oldalas hirdetést vásárolt, nyílt levélként. Ebben a levélben nyíltan fejezi ki nemtetszését az Apple új rendszerével kapcsolatban és szerintük ez ártani fog a kisvállalkozásoknak, akik nagyban építkeznek a hirdetésekre.

A Facebook lejárató kampányt indított az Apple ellen - 2. kép


Az Apple reagált a kritikára és kijelentették, hogy a Facebooknak semmit nem kell módosítania az adatok gyűjtésében, de ők első sorban a felhasználók érdekeit nézik és meg kell adni a lehetőséget arra, hogy ha valaki nem akarja, hogy az adatait harmadik felek megkapják, akkor azt biztosítani kell. Az Apple ki is emelte, hogy ez a rendszer a saját alkalmazásaira is érvényes lesz, tehát ha a felhasználó úgy dönt, akkor az Apple sem tudja összekötni a két azonosítót.

A Facebook egy második kört is tervez és már ki is került a következő levél vázlata, melyben már arra hivatkoznak, hogy az Apple ezzel a döntésével a szabad és ingyenes internetet veszélyezteti, mert azok a vállalkozások amik hirdetésekből tartják fenn magukat, így bevételtől esnek el és az ingyenes oldalaknak így egyéb bevételi forrásokat kell bevezetniük, mint például előfizetés.


Ezzel együtt a Facebook bejelentette, hogy beáll az Epic Games mögé és támogatni fogják az Apple elleni harcban.
4 hozzászólás

techiii

3 éve, 7 hónapja és 13 napja

Applenek igaza van!

válasz erre

Huginn

3 éve, 7 hónapja és 13 napja

Remélem, ebből a FB húzza a rövidebbet...

válasz erre

Kisfaludy82

3 éve, 7 hónapja és 14 napja

Ebből is látszik, mennyire le****ja a FB a felhasználók magánszféráját.

válasz erre

technomancer

3 éve, 7 hónapja és 14 napja

Amcsiban nagyon lazán kezelik az ilyet. röhögő smiley

válasz erre