Az új Identifier for Advertisers (IDFA) rendszer arra szolgál, hogy az alkalmazás készítők tudják követni, hogy egyes hirdetések mennyire sikeresek, mennyi vásárlás történik azokon keresztül - viszont ez az azonosító nem köthető közvetlen felhasználó azonosítóhoz így ezeken keresztül nem tudnak több információt nyerni a felhasználóról. Ez felhasználói oldalról engedélyezhető és minden alkalmazás első indulásával fel fogja dobni a kérdést, hogy adott alkalmazás az IDFA azonosítón kívül összekötheti-e azt a felhasználói azonosítóval.
A Facebook most több, egyesült államokbeli újságban egész oldalas hirdetést vásárolt, nyílt levélként. Ebben a levélben nyíltan fejezi ki nemtetszését az Apple új rendszerével kapcsolatban és szerintük ez ártani fog a kisvállalkozásoknak, akik nagyban építkeznek a hirdetésekre.
Az Apple reagált a kritikára és kijelentették, hogy a Facebooknak semmit nem kell módosítania az adatok gyűjtésében, de ők első sorban a felhasználók érdekeit nézik és meg kell adni a lehetőséget arra, hogy ha valaki nem akarja, hogy az adatait harmadik felek megkapják, akkor azt biztosítani kell. Az Apple ki is emelte, hogy ez a rendszer a saját alkalmazásaira is érvényes lesz, tehát ha a felhasználó úgy dönt, akkor az Apple sem tudja összekötni a két azonosítót.
A Facebook egy második kört is tervez és már ki is került a következő levél vázlata, melyben már arra hivatkoznak, hogy az Apple ezzel a döntésével a szabad és ingyenes internetet veszélyezteti, mert azok a vállalkozások amik hirdetésekből tartják fenn magukat, így bevételtől esnek el és az ingyenes oldalaknak így egyéb bevételi forrásokat kell bevezetniük, mint például előfizetés.
So #Facebook plans to run a second anti-Apple ad tomorrow. This one will claim #Apple is trying to stop the internet from being free.
? John Paczkowski (@JohnPaczkowski) December 17, 2020
Here?s some draft text: pic.twitter.com/Spzx1rwJSc
Ezzel együtt a Facebook bejelentette, hogy beáll az Epic Games mögé és támogatni fogják az Apple elleni harcban.