4K támogatást kapott a Steam kliens Linux alatt

2018. január 26.
2.4141
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
PixelHero profilja, adatai
PixelHero
A Valve a mai napon új béta variánst adott ki a Steam klienshez a támogatott platformokra, amiben néhány HiDPI javítást eszközöltek Windows és Linux alatt.

A Steam kliens mindig is borzalmasan festett a nagy felbontással rendelkező monitorokon, ami sajnos nem csak a szövegben tükröződött, hanem a grafikát is érintette, emiatt pedig a Valve úgy döntött, ideje tenni valamit az ügy érdekében.

Az új béta verzióban 2x-scaling mód debütált, igaz ezt egyelőre csak ráerőltetni tudjuk a szoftverre, ehhez a GDK_SCALE változó értékét 2-re kell állítani a kliens indítása előtt.

A másik újdonság, ami első sorban a Linux felhasználóknak okozhat nagy örömet, a 4K kijelzők támogatása, ami eddig nem volt jelen a kliensben, de a mostani tesztváltozat már lehetővé teszi az ultra nagy pixelsűrűség kezelését.
4 hozzászólás

Kisfaludy82

6 éve, 9 hónapja és 11 napja

Porthos írta:
Ez amúgy befolyásolja a játékot is vagy csak a klienst?
A játékokhoz nincs köze. Azokat a Steam "csak" elindítja és a teljesítményeket monitorozza.

válasz erre

Porthos

6 éve, 9 hónapja és 12 napja

Ez amúgy befolyásolja a játékot is vagy csak a klienst?

válasz erre

VDemon

6 éve, 9 hónapja és 12 napja

Mondjuk az egész kliensre ráférne némi ráncfelvarrás (nem csak Linuxon), mert elég ronda és zagyva.

válasz erre

Levi87

6 éve, 9 hónapja és 12 napja

Windowson ez már éles funkció? Mármint a 4K?

válasz erre