A vállalat a második negyedévi pénzügyi eredményeinek közzétételekor jelentette be az említett összeget, mondván, hogy a költséget a most 2022-re várt második személyzet nélküli orbitális repülési teszt és a hátralévő munkálatok legújabb értékelése okozta.
A vállalat 2020 januárjában 410 millió dolláros összeget számolt el a második személyzet nélküli repülés befejezésének akkori becsült költségeire, miután szoftverproblémák miatt az eredeti OFT-küldetés 2019 decemberében megszakadt.
A Boeing augusztus elején tervezte végrehajtani ezt a második, személyzet nélküli tesztrepülést, az OFT-2-t, de órákkal a tervezett felszállás előtt leállította az indítási kísérletet, amikor az űrhajó hajtóműrendszerének szelepei nem nyíltak ki.
A mérnökök megállapították, hogy 13 szelep beragadt, valószínűleg akkor, amikor a nitrogén-tetroxid hajtóanyag átszivárgott a szelepeken, és nedvességgel keveredve salétromsavat hozott létre, amely korrodálta a szelepeket.