Navitel T500 3G teszt - navigációs tablet örök térképpel

2019. március 23.
64.6961
WickedSick profilja, adatai
WickedSick
Az orosz illetőségű Navitel termékei most már rendszeres visszatérőként tudhatóak be az Androgeek hasábjain, merthogy nem egy menetrögzítő kamerájukat, vagy éppenséggel navigációs tabletjüket teszteltük már az elmúlt évek során, most pedig ismételten a vállalat egyik gyártmányát fogjuk górcső alá venni, egészen konkrétan a Navitel T500 3G tabletet.


Tudjuk le a száraz részét az egésznek, és csapjunk kapásból a lecsóba a specifikációkkal: természetesen az aktuális darab is Android operációs rendszert futtat - csakúgy, mint a T700-as -, egészen konkrétan a 7.0-ás iteráció dübörög rajta.

RAM szempontjából ugyanakkora értékkel dolgozik a T500, mint a T700, lévén 1 GB memóriával operál, belső tárhely tekintetében pedig 8 GB-os mérettel készültek a fejlesztés során. Persze, mint ahogyan a legtöbb ilyesfajta berendezést, úgy ezt is tudjuk microSD kártyával bővíteni, egészen 128 GB-ig tudjuk turbózni ezt a számot.

Minden szokásos tablet csatlakozó és kezelő a helyén van

Minden szokásos tablet csatlakozó és kezelő a helyén van


A már jól bevált MTK8321 Cortex-A7, 1.3 GHz foglalja el a processzor helyét, a kijelző pedig egy 7 colos IPS, amely 1280X800-as felbontásban tárja elénk a látnivalókat. Apropó látnivalók: a pontosan jó méretekkel bír ahhoz, hogy ne legyen lesz azzal gondunk, hogy esetlegesen nem férnek ki rendesen, szellősen az elemek. Mindent tökéletesen szemügyre tudunk venni, ami felhasználóbarátság tekintetében abszolút kiemelendő. Ezenfelül persze van Wi-Fi, Bluetooth és Dual SIM támogatás is, no meg egy 3,5 milliméteres jack kimenet.

Nem kevés kilométert pakoltunk a tesztidőszak alatt a járgányba, melyben használtuk a szóban forgó tabletet, és mint a T700 esetében is, úgy most is nekiálltunk a szokásos szeánsznak: gyorsan felpattintottunk egy Spotify-t, egy-két filmet, nem kevés alkalmazást (köztük Vibert, Skype-ot, stb.), majd nekiveselkedtünk az útnak.

Gyorsan kiütközött a navigációs tabletek előnye a telefonos alkalmazásokkal szemben, merthogy a Navitel Navigator szolgáltatása sokkalta többrétűbb, mint mondjuk amit a Google Maps nyújtani képes, arról meg már nem is beszélve, hogy az esetek többségében pontosabb is.

Csak ebben dedikált navit is kapunk. Ilyen beltérben...

Csak ebben dedikált navit is kapunk. Ilyen beltérben...


Itt fontos megjegyezni, hogy a Navitel nem véletlenül nevezi tabletnek az eszközt, a csomagban ugyanis nem találunk a szélvédőre rögzítéshez semmilyen perifériát, azt külön kell beszereznünk hozzá. Nekünk a T700 tartója tökéletesen megfelelt, így azzal teszteltünk.

Igény szerint tudjuk koordinálni, hogy milyen módon szeretnénk eljutni a kívánt célhoz, illetve akár a forgalmi dugókról is kapunk visszajelzést, persze ehhez elengedhetetlen az internetkapcsolat. Apropó térkép, most sem kell azzal bajlódnunk, hogy manuálisan mindig az aktuális verzióra frissítsük a Navitel Navigatort, hiszen amint van nethozzáférése a tabletnek, azon nyomban pattintja is le az update-et.

Az első bekapcsolást követően vár ránk pár percnyi várakozás (később már néhány másodperc szükséges csak), amíg talál műholdakat a ketyere, majd a virtuális asszisztens kiválasztása után (természetesen most is van magyar nyelvű hang) már meg is kaptuk az egészen letisztult dizájnt, de amennyiben nem vagyunk megelégedve azzal amit látunk, akkor a Navitel-termékek szinte már védjegyének számító, roppant részletes személyre szabási lehetőségek itt is tárt karokkal várnak minket. Szujó Zoltán hangja sem maradt ki, természetesen.

...és ilyen kültérben, direkt napfénynél

...és ilyen kültérben, direkt napfénynél


Szabadon váltogathatunk a két- és háromdimenziós megjelenítés között, amelyhez a váltást a képernyő jobb oldalán lévő gombbal tudjuk eszközölni, illetve még szintén ezen az oldalon fogjuk látni annak indikátorát, hogy a jelenlegi útpálya milyen felső határral bír sebesség szempontjából, no meg a közeli akadályokról is itt kapunk értesítést.

Továbbá persze a töltöttséget is figyelemmel követhetjük, az adott útpályáról is kapunk extra információkat, no meg a már jól ismert forgalom-színkódozás is visszaköszön, azaz hogy nyomon követhetjük, hogy mire számíthatunk, tiszta-e az út, dugó van-e, és a többi.

Bár alapvetően navigációs tabletről beszélünk, most sem maradtak el az olyan lehetőségek, mint mondjuk az időjárást előrejelző Weather menüpont, SMS-t is küldhetünk, a News fül alatt mindig értesülhetünk a legfrissebb információkról az útvonalak kapcsán, és persze ismételten vehetünk fel barátokat a névjegyzékbe.

Aki ismeri a Navitel Navigatort, annak minden ismerős lesz itt is

Aki ismeri a Navitel Navigatort, annak minden ismerős lesz itt is


Telefonálásra is alkalmas a szóban forgó kütyü, mármint Viberen, Skype-on, WhatsAppon és egyéb kommunikációs applikációkon keresztül, és ha esetleg nem a beépített hangszóróval kívánnánk bajlódni, bátran rácsatlakoztathatjuk Bluetooth-on keresztül a járgányban dübörgő hangszisztémára a dolgot, és máris hallgatózhatunk jobb minőségben, de szerencsére a beépített hangszóró is bőven használható.

Na de jöhet a kérdés, hogy mi a helyzet a kamerákkal? Van rajtuk? Szerencsére igen, elől-hátul kapott egyet-egyet a T500 3G, a hátsó az egy 2 megapixeles, az elülső pedig egy 0,3 megapixeles darab, de vélhetőleg senki nem egy navigációs tablettel készül új profilképet lőni Facebookra. Nyilvánvalóan nem váltja ki a hátsó kamera az egy az egyben a menetrögzítésre tervezett készülékeket, viszont a célnak megfelel, bőven elfogadható képminőségben rögzít videót.

Sajnos ajánlott lesz folytonosan feszültség alatt tartani a T500-ast, merthogy egy töltéssel körülbelül egy-másfél órát képes működni, aktív használattal roppant gyorsan merül. Öröm az ürömben, hogy az Androidos operációs rendszer miatt elképesztően sokrétű felhasználásra alkalmas a navi, mint a már említett filmnézés, zenehallgatás, olvasás, emailek átnyálazása, és a többi.

Le kéne mosatni a verdát... Egyedül a Navitel T500 3G tiszta

Le kéne mosatni a verdát... Egyedül a Navitel T500 3G tiszta


A legfőbb különbséget az határozza meg tesztalanyunk és a T700 között, hogy míg előbbi nagyobb felbontású kijelzővel, addig utóbbi egy méretesebb belső tárhellyel bír, valamint van szélvédőre szereléshez minden. Örvendetes volt a szellős kijelzés a T500 esetében, de amennyiben mondjuk meg szeretnénk pakolni mindenfélével a tabletet, akkor előbb fogjuk elérni a limitet háttértár tekintetében, mint a T700-nál, már amennyiben nem akarunk microSD kártyával bővíteni.

Árban jóval a T700 alá lőttek, mivel átlagosan 20-22 ezer forintos vételáron már le lehet csapni a T500-ra, ezért cserébe valamivel gyengébb hardvert kapunk, valamint kispórólták a szélvédőre tapasztáshoz szükséges tartót is, viszont természetesen ehhez is jár az idők végezetéig az ingyenes térképfrissítés.
 
  • Funkciók
    8
  • Ár/érték
    9
  • Hardver
    6
  • Használhatóság
    8

Közelít az ajánlotthoz

78%
6 hozzászólás

technomancer

8 hónapja, 1 hete és 3 napja

Durva hogy ennek még van piaca, amikor már mindent meg lehet oldani mobillal. Bár ahogy így elolvasom a tesztet, értem, hogy miért jó ha van egy ilyen a kocsiban, nyilván csak én nem használnám már ki.

válasz erre

Fikarc

8 hónapja, 1 hete és 3 napja

Sokszor gondolom, hogy az ilyen navik már nem kellenek és akkor mindig eszembe jut, hogy mennyi autóban van még mindig gagyi rádió, meg ilyesmi. Annak az upgradejére rohadt jó kis allinone eszköz az ilyen.

válasz erre

TEchie

8 hónapja, 1 hete és 4 napja

Jó cucc, főleg ennyiért annak akinek nincs beépített navi.

válasz erre

Harder

8 hónapja, 1 hete és 4 napja

Nagyon jók a Navitel cuccok. Itt ismertem meg őket és azóta is használok kamerát és navit is tőlük. Mondjuk ezt nem venném magamnak, mert ennél jobb van, de ajánlott szerintem mindenkinek.

válasz erre

Kisfaludy82

8 hónapja, 1 hete és 4 napja

Nem rossz a fényereje nappal sem!

válasz erre

zender

8 hónapja, 1 hete és 4 napja

22K? Az igen, annyiért marha jó cucc!

válasz erre

új kommentek

legutóbbi hozzászólások
 

Közösségi felületeink