Navitel R800 és R1000 autós szélvédőkamera duplateszt

2019. február 03.
66.6891
WickedSick profilja, adatai
WickedSick
Korábban már volt szerencsénk itt az Androgeek hasábjain tesztelni több Navitel terméket is, a T700, az R600 és a RE900-as modell után most ismételten két menetrögzítőt vettünk górcső alá. Bár többnyire a szóban forgó vállalat terelgeti a menetrögzítő autós kamerák piacát előre, mint az élet minden területén, úgy itt is van még mit fejlődni, így hát lássuk, hogy jelen tesztünk alanyai, az R800 és az R1000 mennyire is bizonyulnak hasznosnak - duplateszt!


Mivel mindkét terméknél egy kameráról van szó, így elengedhetetlen, hogy a tesztet a felvétel minőségével nyissuk meg. Mindkét kütyü full HD képet rögzít 30FPS mellett, viszont a látószöget tekintve már van egy hangyányi differencia - míg az R800 170 fokos kamerával lett felszerelve, addig az R1000-es "mindössze" 165 fokban tudja pásztázni a területet. Alapvetően nem nagy különbségről van szó, ám akik komolyabban is ki akarják használni a vásárolt menetrögzítőjüket, azoknak még egy ilyen parányi eltérés is mérvadó lehet.

Nem mehetünk el azon tény mellett viszont, hogy bár hiába bír kisebb látószöggel az R1000, van egy aduász a tarsolyában, mégpedig hogy a csomagolásban kapott foglalatot fel tudjuk rögzíteni a szélvédőnkre, majd mágneses illesztéssel hozzácsatolhatjuk a gépezetet. Eredmény? 360 fokban forogni képes menetrögzítő, ez pedig szédületes ütőkártyának bizonyult a tesztidőszakunk alatt az R800-zal szemben.

A Navitel R800 az R1000-nél nagyobb kijelzőjével száll ringbe

A Navitel R800 az R1000-nél nagyobb kijelzőjével száll ringbe


Amiatt nem nagyon kell aggódnunk, hogy baja esne a választottunknak, mivel az R1000 GC2023 érzékelője hatrétegű üveglencsével van védve, az R800-nál viszont megelégedtek egy mezei fémborítással. A képminőségre nem lehet sok panasz, ebből a szempontból mindkét fél jelesre vizsgázott, főként napsütésben sikerült kiváló felvételeket lőnünk a menetrögzítőkkel, de szerencsére az éjszakai teszteket is remekül kiállták.

Ennél jóval szembetűnőbb különbözetet fedezhetünk fel azonban a szemben álló felek kijelzőjén, ezen a téren az R1000 240x240 pixel felbontású képernyője csúfosan elvérzik a maga 1,2 colos méretével, főleg akkor, ha hozzátesszük, hogy az R800-ason a rögzített képsorokat egy 4 colos monitoron tekinthetjük meg. A betekintési szögre egy rövid mondat erejéig térnénk csak ki, mivel mindkettő teljesen átlagos kategóriába sorolható.

Fontos kiemelni mindkét masina esetében a korábbi modellek után visszatérő G-szenzor néven futó funkciót, ami egyenesen életmentő lehet súlyosabb szituációkban. Ennek lényege, hogy a rendszer zárolja azokat a jelenetsorokat, amik egy hirtelen fékezés, gyorsítás vagy ütközés következtében készültek, ráadásul a biztonsági protokoll nem is engedi, hogy ezeket manuálisan letöröljük.

Nincsenek túlbonyolítva a gombok egyik eszközön sem

Nincsenek túlbonyolítva a gombok egyik eszközön sem


Mindkét "páciensünk" egyaránt támogatja a micro SD, micro SDHC és micro SDXC memóriakártyákat, az R800 viszont ebben a tekintetben is kicsit előremutatóbb, mivel akár 256 GB-os tárolókat is képez kezelni, azonban az R1000-nél megáll a tudomány a 64 GB-os daraboknál, és ez cseppet sem elhanyagolható egy autós menetrögzítő esetében, amit valószínűleg folyamatosan rögzítésre szeretnénk használni.

És itt jön az első feketeleves: a kamerák egyikében sincs ugyanis még egy gigányi beépített belső memória sem, ami bár nem szokatlan, számunkra mégis negatívumként kezelendő továbbra is. Az okot nem nagyon kell magyarázni: rögtön vásárlás után az eszközök gyakorlatilag használhatatlanok, mindenképpen kell nekik egy class10-es SD kártya, anélkül nem fognak felvételt készíteni.

Mi magunk ezzel meg is jártuk, aminek az eredménye, hogy egyelőre nem tudtunk menetfelvételt prezentálni, a kártya ugyanis a fotósnál maradt véletlenül (nyilván mi vagyunk a bénák, de ez most mellékes), aki néhány napos külföldi úton van, így most újra kell forgatnunk a felvételeket, vagy várunk egy hetet. Beépített, akár minimális tárhellyel nem lenne probléma, futnánk egy új kört.

Viszont az R1000 esetében alulra kerültek nagyrészt

Viszont az R1000 esetében alulra kerültek nagyrészt


Ahogyan azt a képeken is látjátok, az R1000 lényegében két fontosabb részegységből áll: egyrészt a tartásért felelős komponensből, másrészt pedig a "gömbből", ami maga a készülék szíve-lelke. Ez különösképpen praktikus, lévén minden gond nélkül választhatjuk le a talpazatról a kamerát, majd egy röpke pillanat alatt vissza is illeszthetjük rá, köszönhetően a szintén mágneses megoldásnak.

USB 2.0-ás csatlakozót találunk a kérdéses hardvereken, a töltést USB-mini bemeneten keresztül végezhetjük, ami ajánlott is, tekintve, hogy nem fogja túl sokáig bírni egyik sem, ha nem kapja folyamatosan a naftát, miután mind a kettő harmatgyenge aksit kapott - konkrétan az R800 200 mAh, az R1000 pedig 180 mAh teljesítményű alkatrészekkel lettek felvértezve, ami finoman szólva is kritikán aluli.

Mindkét kamera esetén fent van az USB csatlakozó, nem alulra kell lelógatnunk az eszközből a kábelt, amely óriási előny. A kábelek kellően hosszúak, nagyszerűen elvezethetők akár a kárpit alatt is.

A kábelezés mindkét készüléknél praktikusan felülre került

A kábelezés mindkét készüléknél praktikusan felülre került


Az R1000 számlájára kell írnunk a GPS implementálását, miáltal megjeleníthetjük a koordinátákat a felvételeinken, viszont ami igazán lenyűgözött minket a próbakörök során, hogy szinte hajszálpontossággal monitorozta folyamatosan a szisztéma a sebességünket, majd égette rá azt a felvételre úgyszintén. Notórius gyorshajtók inkább kapcsolják ki.

Szintén meg kell említenünk, hogy az R1000-es Wi-Fi támogatással is operál, ami lehetőséget biztosít arra, hogy az Androidra és iOS-re egyaránt elérhető applikáció segítségével bármikor lementsük azonnal a videóinkat, amit nem győzünk hangsúlyozni, mennyire felhasználóbarát funkció. A belső tárhely problémára ez egy nagyszerű ellensúlyozás.

Ennél érdekesebb különbséget viszont a menetrögzítők processzorai kapcsán figyelhetünk meg, merthogy az R1000-be egy jó pár fokkal kevésbé ismertebb komponens került betárazásra, az MSTAR MSC8328, ellenben az R800 esetében maradtak a sokkal mainstreamebb, és több másik menetrögzítő esetében is előszeretettel használt Novatek NT96655-nál.

Az R800 esetében azonban sokkal könnyebben elrejthető

Az R800 esetében azonban sokkal könnyebben elrejthető


Tárhely felszabadításánál egyszerre szolgálhat idegőrlő és hasznos funkcióként az automatikus átírás, ugyanis a rendszer folyamatosan felülírja az új felvételeinkkel a legrégebbieket, már amennyiben tele van a tárhely - vagy ha nem állítottunk be egy időt a felülírásra.

Persze ez a zárolt képsorokat nem fogja így sem érinteni, viszont ha elfelejtünk esetlegesen manuálisan zárolni olyan rögzítéseket, amiket szerettünk volna megőrizni, akkor bizony kellemetlen élményben lesz részünk, ha egyről a kettőre eltűnnek az aktuális felvételeink miatt.

A tesztelés alatt külön öröm volt az R800 automatikus bekapcsolás funkciója, hiszen amennyiben engedélyeztük, a járgány bepöccintését követően máris megkezdte a filmezést a menetrögzítő, no meg tettünk egy próbát a parkoló üzemmóddal is, melynek értelmében a kamera a legkisebb mozgást követően aktiválódik, és zárolja is az anyagot.

Az R1000 apró kijelzőjén nem sok mindent látni, de van hozzá app

Az R1000 apró kijelzőjén nem sok mindent látni, de van hozzá app


Az árakat szemlélve sincs könnyebb dolgunk, mert mind az R1000, mind az R800 a 28-32 ezer forintos tartományban mozog, így igazából annak függvényében érdemes dönteni, hogy mire van inkább szükségünk - netán az R1000-es 360 fokban forgásra képes kamerája mozgat jobban? Vagy az R800 nagyobb memóriakártya befogadása, esetleg a sokkalta jobb kijelző felelne meg jobban az elvárásoknak?

Véleményünk szerint mindkét menetrögzítő remek döntésként bizonyulhat, az egyedi tulajdonságaik pedig bőven nyújtanak elég támpontot, hogy választásunk során könnyedén fel tudjuk állítani a pro és kontra érveket.

Nálunk a kisebb képernyő ellenére az R1000 lett a nyerő az R800-zal szemben, mert több olyan extrát pakoltak bele - Wifi, applikáció, 360 fokos forgathatóság -, ami fontos lehet hosszabb használat során. Természetesen az R800 is nagyon jó készülék, könnyebben szerelhető a szélvédőre, több autóban is lehet használni (az R1000 tartóját fel kell ragasztani egy szélvédőre és az ott is marad), sokkal nagyobb a kijelzője.

A döntés nehéz lesz vásárláskor, de ebben tényleg csak mindenki saját igénye fog dönteni. Itt alant tesztünk értékelésénél az R1000 értékelése található.
 
  • Funkciók
    8
  • Ár/érték
    8
  • Hardver
    8
  • Használhatóság
    8

Megvételre ajánlott

80%
10 hozzászólás

Porthos

9 hónapja, 3 hete és 1 napja

Egyértelműen az 1000-es kéne. Jön a tavasz, esedékes is.

válasz erre

bekecs

10 hónapja,

Az a kis gömb nagyon dög!

válasz erre

Mordorer

10 hónapja, 2 napja

Kicsit drágának tartom, ennyiért egy két gigás kártya mehetett volna bele. Viszont az egyetlen olyan márka ebben a szegmensben, akinek adok a nevére. Leginkább az itteni tesztek miatt.

válasz erre

Fikarc

10 hónapja, 2 napja

Korrekt teszt, korrekt termékről. Én kb egy éve vettem meg az R600-at (pont itt olvastam róla a tesztet ), azzal elvagyok még nyárig. De akkor, ha addig nem jön újabb verzió, egy 1000-est behúzok!

válasz erre

TEchie

10 hónapja, 2 napja

Jó cuccokat gyárt ez a Navitel, és elég szimpatikus az árazása is. Kíváncsi leszek, merre mennek tovább a navik piacán is, mert most már azért a legtöbben mobillal navigálnak.

Ez az autóskamera egy jó dolog, nagyon hasznos tud lenni, sajnos tapasztalatból tudom.

válasz erre

Levi87

10 hónapja, 2 napja

Nagyon bejövős ez a duplateszt dolog, legközelebb is szívesen olvasok hasonló cuccokról egyben!

Én most fogok vásárolni egyébként éppen, úgyhogy a legjobbkor jött a teszt! Amiket tud abban nekem is jobban tetszik az R1000, de az R800 jobban néz ki, nagyobb a kijelzője és ahogy látom az objektív is. Szerintem ha ezek közül választok, nekem az R800 lesz a befutó.

válasz erre

CharlieFirpo

10 hónapja, 3 napja

Jó ötlet volt ez a duplateszt, azért így könnyebb átlátni, melyik miben jobb vagy csak más. Nekem a 800 egyébként jobban tetszik, nem szeretem a szélvédőt teliragasztgatni...

válasz erre

Kisfaludy82

10 hónapja, 3 napja

Szép lassan felkúszott azért a Navitel árazása is. Emlékszem még a múltkori kamera 25 ezer volt.

válasz erre

muki

10 hónapja, 3 napja

Nálam mindenképp a gömb lenne a nyerő. Menet közben nem annak a kijelzőjét nézegetem, így a mérete nem zavar, viszont sokkal többet tud.

válasz erre

inkognito

10 hónapja, 3 napja

Az R1000 tetszik, mert nem túl nagy ahogy nézem és arra pont jó, amire kellene.

válasz erre

új kommentek

legutóbbi hozzászólások
 

Közösségi felületeink